Російські виробники почали подавати заявки про присвоєння своїм товарам штрих-коду України у зв'язку з тим, що вітчизняні покупці стали все частіше ігнорувати російську продукцію. Про це повідомили в Українській асоціації постачальників торговельних мереж агентство "ЛІГАБізнесІнформ".
"Останнім часом до нас справді звертаються компанії з метою отримання свідоцтва про присвоєння штрих-коду України для товарів російського походження. До початку масового бойкоту російських товарів існувала практика отримання свідоцтв про присвоєння штрих-коду України тільки для китайських товарів, оскільки часто нанесений в Китаї штрих-код не відповідав міжнародним вимогам", - заявив юрист асоціації Максим Барчишин.
Такі заявки не суперечать правилам асоціації GS1, яка відповідає за маркування товарів, тому що штрих-код може "належати" не тільки виробникові, а й дистриб'ютору з України. Таким чином, на полицях магазинів цілком можуть бути товари з українським штрих-кодом 482, хоча зроблені вони в Росії.
Водночас зміна штрих-коду тягне за собою зміну упаковки продукції. На практиці це може зайняти кілька місяців і призведе до певного подорожчання продукції. Тому ці зміни, ймовірно, не носитимуть масовий характер, припускають в асоціації.
Штриховим кодуванням займається міжнародна неприбуткова організація GS1 зі штаб-квартирою в Брюсселі. В Україні вона представлена асоціацією "ДжіЕс 1 Україна", в Росії - асоціацією "Юніскан/ГС1 Рос".