Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України.
Політики вже вклали в рекламу близько 500 млн грн, зазначають медіа-експерти.
До виборів ця цифра (500 млн грн) може подвоїтися - вже зараз телеканали встановлюють для політиків ціни, що є в чотири-п'ять разів вищими, ніж для комерційних рекламодавців, пише "Коммерсантъ-Украина".
Найбільші бюджети ЗМІ отримали від Партії регіонів, причому частина їхньої реклами була розміщена з використанням адмінресурсу, зазначає видання з посиланням на медіа-експертів.
Партії розпочали кампанію цього року дуже рано. Перші ролики лідера партії "Україна - Вперед!" Наталі Королевської та Партії регіонів з'явилися на ТБ у середині весни, а зовнішня реклама КПУ - ще раніше, в січні.
Зазначимо, що, згідно із законом "Про вибори", політична агітація та реклама дозволені лише після початку виборчої кампанії - з 30 липня.
А на 23 вересня партії сумарно закупили 37 тис. рекламних телевізійних рейтингів (одиниця продажу реклами на ТБ), більш ніж 100 тис. зовнішніх площ і близько 120 млн кв. мм рекламної площі в пресі (дані медіа-агентства ZenithOptimedia).
Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн грн, а за оцінками експертів, їхні загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн грн.
У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки 8 партій, але їхній загальний медіа-бюджет уже перевищив 500 млн грн. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі - адже найбільше реклами закуповують саме останнього місяця перед виборами.
Нагадаємо, європейські експерти визнали український закон про вибори занадто складним.