ГоловнаПолітика

Как депутаты Регламент меняли. Стенограмма

Тридцать одну поправку к проекту изменений к всего лишь одной статье Регламента Верховной Рады рассмотрели народные депутаты перед голосованием по изменению принципов формирования коалиции. А в ходе обсуждения законопроекта защитником прежних законодательных основ парламентского большинства проявил себя быший нашеукраинец, подавший заявление на членство в "Батьківщині", Роман Зварич. Полгода назад в интервью "Левому берегу" он заявлял, что не боится конкуренции со стороны бютовских юристов. Сегодня у него была возможность доказать свою пользу для новой украинской оппозиции. Предлагаем отрывок из стенограммы сегодняшнего утреннего заседания Рады.

Как депутаты Регламент меняли. Стенограмма
Фото: tsn.ua

Тридцать одна поправка

Володимир Литвин:  Шановні народні депутати, на Погоджувальній раді обговорювалося питання про те, щоб розглянути законопроект 6137, коли він буде розданий народним депутатам України. Це проект закону про затвердження змін до статті 61 Закону України про Регламент Верховної Ради України щодо порядку утворення коаліцій депутатських фракцій. Доповідач – Єфремов Олександр Сергійович. Будь ласка, Олександр Сергійович.

Олександр Єфремов: Шановний Володимире Михайловичу! Шановні колеги! На своєму засіданні 9 березня поточного року комітет розглянув пропозицію народних депутатів України: Єфремова, Саса, Зварича, Стретовича, Лавриновича, Кармазіна, Катеринчука, Подгорного, Павловського, Князевича, Мартинюка, подані до прийнятого в першому читанні 4 березня 2010 року проекту Закону України „Про затвердження змін до статті 61 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України” (щодо порядку утворення коаліції депутатських фракцій). Комітет прийняв рішення внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Регламент Верховної Ради України” (реєстраційний номер 6173) від 03.03.2010 підготовлений до другого читання та підтримати його.

Особливу увагу ми наділили статті 22, де відзначені ті зауваженні, які були зроблені колегами в залі, що у запропонованій редакції частині... статті 61 до коаліційної угоди додається список народних депутатів, що сформували коаліцію, доповнити словами: „з особистими підписами народних депутатів. Такий список є невід’ємною складовою коаліційної угоди. 

А також в п’ятому пункті: повідомлення про сформування коаліції, коаліційна угода та персональний склад коаліції не пізніше як через чотири дні після офіційного оголошення на пленарному засіданні про її сформування публікується газеті "Голос України”. Просимо підтримати рішення комітету. Дякую за увагу. 

Володимир Литвин: Шановні народні депутати! Переходимо до розгляду поправок. Поправка номер 4. Сергій Сас наполягаєте на ній? Не наполягає.

Поправка номер 5. Роман Зварич наполягаєте на ній? Мікрофон, будь ласка.

Роман Зварич:  Шановний Володимире Михайловичу! Я наполягаю на тому, щоб поправка номер два, яка була внесена народним депутатом Єфремовим, все ж таки, щоб була, вона врахована комітетом. Я наполягаю на тому, щоб вона була проголосована. Як і, до речі, всі наступні, Володимире Михайловичу.

Володимир Литвин:  Добре. Ставлю на голосування поправку номер 5 Романа Зварича, прошу… Що? Добре, давайте, ви наполягаєте з 1 поправки? Добре.  Шановні колеги, поправка номер 1 народного депутата Єфремова врахована. Відповідно до вимог Регламенту я ставлю на голосування про підтвердження цієї поправки, поправки номер 1. Прошу голосувати.

За - 233. Поправку підтримано. Поправка номер 2 народного депутата Єфремова, вона врахована комітетом і я ставлю на голосування про підтримку цієї поправки. Прошу голосувати.

За - 234. Поправка підтримана. Поправка номер 3 народного депутата Єфремова, вона врахована, я ставлю її на голосування про підтвердження цієї поправки. Прошу голосувати. 

За - 235. Поправка врахована. Сергій Сас на 4 поправці не наполягає. Не ставимо на голосування?  Ставлю на голосування поправку номер 5 Романа Зварича. Комітет … Будь ласка, шановні колеги , будь ласка.

Роман Зварич:  Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Я привертаю вашу увагу до рішення Конституційного суду за номером 16 Рішення прийнято. З 2008 року, з 18 вересня 2008 року.

У цьому рішення сказано наступне, я цитую: "В аспекті порушеного в конституційному поданні питання словосполучення «коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України», що міститься в частинах шостій, сьомій, дев’ятій статті 83 Конституції України, слід розуміти як сформовані на встановлення Конституції України та Регламентом Верховної Ради України засадах об’єднання за результатами виборів кількох депутатських фракцій, кількість народних депутатів в яких становить більшість від конституційного складу Верховної Ради України. 

Отже ж, враховуючи цю позицію єдиного органу конституційної юрисдикції, немає можливості народним депутатам України в індивідуальному порядку входити в коаліцію. Тому я пропоную ці слова народних депутатів вилучити із...

Володимир Литвин: Будь ласка, позиція комітету. 

Олександр Єфремов: Мы рассматривали на комитете эти вопросы. Хотелось бы внести некоторые разъяснения. 

Во-первых, когда Конституционный Суд принимал эти решения, не было Регламента как закона, и на тот период в том Регламенте, который был опубликован, мы им пользовались, не были вообще эти статьи внесены – это первое. 

Теперь при рассмотрении судьями Конституционного Суда этого вопроса, там не было единогласной точки зрения. Были ссылки, они заключены в протоколе судей Конституционного Суда по этому вопросу, который в частности подчеркивали о том, что необходимо учитывать и индивидуальный состав народных депутатов, которые могут входить в коалицию, это есть, внимательно прочтите. 

Поэтому с введением в действие закона о Регламенте, нам необходимо будет, чтобы Конституционный Суд либо подтвердил данную норму уже с учетом новых обстоятельств, либо ее опровергнул. Поэтому это решение прерогатива является исключительно Конституционного Суда. Спасибо. 

Володимир Литвин: Шановні народні депутати, я пропоную зараз поставити на голосування ще поправку Сергія Саса, бо вимога була всі поправки голосувати. Комітет її відхилив, але відповідно до Регламенту, я ставлю на голосування про прийняття цієї поправки. Шляхом голосування, прошу визначитись. 

За - 127. Поправку не підтримано. Тепер ставлю на голосування поправку номер 5 Романа Зварича. Прошу визначатись.

За - 116. Поправку не підтримано. Поправка номер 6 Володимира Стретовича. Вона аналогічна, ну разом з тим я ставлю її на голосування. 

За - 125. Поправку не підтримано. Поправка номер 7 Юрія Кармазіна. Комітет її відхилив. Я її ставлю на голосування.

За - 92. Поправку не підтримано. Поправка номер 8 Миколи Катеринчука. Комітет її відхилив. Ставлю на голосування цю поправку.  

За - 100. Поправку не підтримано. Поправка номер 9 народний депутат Павловський. Комітет відхилив. Є народний депутат Павловський? Немає. Я ставлю на голосування цю поправку.

За - 105. Поправку не підтримано. Поправка 10 Сергія Подгорного. Мікрофон, будь ласка, Сергія Подгоного.

Сергій Подгорний: Шановні виборці! Хочу звернути увагу, що зараз от по залу ходять дві таких дівчини, які тільки зараз роздають таблицю порівняльну по якій вже депутати голосують декілька хвилин. Це перше. По-друге, згідно з Регламентом скорочена процедура передбачає скорочення терміну подачі поправок до 7 днів. Цей термін стікає тільки у четвер. Тому ще сьогодні, завтра можна подавати поправки. По-третє, таблиця, яка роздається до другого читання, повинна бути роздата депутатам не пізніше, як за 10 днів до розгляду цього питання. Тому те, що зараз происходит у залі – це політичний бандитизм и не более, не менее. Я звертаю увагу, що більшість депутатів, які подали поправки, на жаль, зараз немає у залі. Вони, мабуть, були б, якби вони знали, що питання буде розглядатися, але у порядку денному його не було. Тому я розумію пана Єфремова, який до бандитизму звик там на Донбасі, але я не розумію зовсім пана Литвина, який спустився до бандитизму.

Володимир Литвин: Шановні колеги, я прошу вас, спокійно, будь ласка. Будь ласка, народний депутат Ключковський. 

Юрій Ключковський: Я хотів би без емоцій, але, дійсно, нагадати, що тільки що в аргументації голови Комітету з питань Регламенту фігурувало посилання на Закон про Регламент. Так от мені хотілось би, що якщо ми посилаємося на Закон про Регламент, то не на окрему його статтю, а на весь закон. І тому ті зауваження, які сказав колега Сергій Подгорний у частині дотримання Регламенту при розгляді цього законопроекту, мабуть, варто було б і прислухатися. 

Що ж стосується 10 поправки в цілому, то я хотів би звернути увагу, вони ідентична конституційному тексту. То я би хотів почути міркування, з яких мотивів Комітет з питань Регламенту пропонує відхилити конституційну норму?

Володимир Литвин: Шановні народні депутати… Це не обговорення. Я ставлю на голосування… Шановні колеги, автор поправки є, давайте будемо… Ставлю на голосування поправку номер 10 Сергія Подгорного.

За - 116. Поправку не підтримано. Поправка номер 11 Сергія Саса. Комітет її відхилив. Я її ставлю на голосування цю поправку.

За - 107. Поправку не підтримано. Поправка номер 12 Романа Зварила. Мікрофон Романа Михайловича Зварила, будь ласка.

Роман Зварич: Шановні колеги, я знову ж цитую з того самого рішення Конституційного Суду, який виніс рішення між іншим, шановний доповідачу, за поданням народних депутатів, яких представляли народні депутати на той час Лавринович та Лукаш, вони просили, щоб якраз було дано тлумачення статті 83 Конституції України, а вже на сьогоднішній день неіснуючому тимчасовому Регламенту. Тому я хотів би процитувати з цього рішення: „Вимога щодо сукупності чисельності народних депутатів України, які у складі депутатських фракцій формують коаліцію депутатських фракцій, стосується, як моменту формування коаліції, так і всього періоду її діяльності”. Таким чином до складу коаліції депутатських фракцій можуть увійти лише ті народні депутати України, які є у складі депутатських фракцій, що сформували коаліцію. Тут дуже чітко, немає взагалі ні найменшого сумніву…

Фото: e-news.com.ua

Володимир Литвин: Завершуйте, будь ласка.

Роман Зварич: … на яких позиціях стоїть Конституційний Суд України. Тому те, що ви пропонуєте, не відповідає Конституції України. Я пропоную мою поправку все ж таки проголосувати.

Володимир Литвин: Ставлю на голосування поправку номер 12 Романа Зварича. 

За - 120. Поправка не підтримана. Поправка номер 13 Володимира Стретовича. Я ставлю на голосування цю поправку, комітет її відхилив, тому, будь ласка, визначайтесь.

За - 104. Поправку не підтримано. Поправка номер 14, Миколи Катеринчука. Комітет її відхилив. Разом з тим, я ставлю її на голосування.

За - 111. Поправка не підтримана. Поправка номер 15, народного депутата Єфремова. Комітет її врахував. Я ставлю на голосування про підтвердження цієї поправки. Прошу голосувати.

За - 244. Поправка врахована. Поправка номер 16, Сергія Саса. Комітет її відхилив. Відповідно до Регламенту я ставлю її на голосування. 

За - 95. Поправку не підтримано. Поправка номер 17, Романа Зварича. Мікрофон, будь ласка. Я ставлю на голосування поправку номер 17, Романа Зварича.

За - 99. Поправку не підтримано. Поправка номер 18. Включіть, будь ласка, мікрофон Романа Зварича.

Роман Зварич:  Якщо ще комусь цікаво, я ще одну цитату вам процитую із рішення Конституційного Суду, для того щоб в черговий раз, принаймні в стенограмі, підтвердити: те, що ви робите, - це, дійсно, є політичний бандитизм. Цитую рішення: "Зазначений аналіз дає підстави для висновку, що Конституція України визначила суб’єктів формування коаліції депутатських фракцій – депутатські фракції”. Отже, якщо депутатська фракція – це група народних депутатів України, обраних за виборчим списком відповідної політичної партії, то до складу коаліції депутатської фракції входять депутатські фракції, які за результатами виборів та узгоджених політичних позицій сформували коаліцію депутатських фракцій. Тут немає місця для індивідуального членства народного депутата України в коаліції. Тому я пропоную мою поправку все ж таки врахувати. 

Володимир Литвин: Ставлю на голосування поправку номер 18 Романа Зварича. 

За - 114. Поправку не підтримано. Поправка номер 19 Романа Зварича, комітет врахував її частково… Ну, я поставлю тоді на голосування… 

Роман Зварич: Я не погоджуюся з редакцією, яку пропонує комітет. Я таки наполягаю проголосувати мою поправку у первинній редакції, так, як я її подавав. 

Володимир Литвин: Ну, я спочатку поставлю на голосування у вашій редакції, а потім у редакції комітету. Немає заперечень? Я ставлю на голосування поправку номер 19 в редакції Романа Зварича. Ну, визначіться, депутати, голосуванням. 

За - 109. Поправка не підтримана. Ну, давайте пройдемо чистоту. Я ставлю на голосування поправку номер 19 у редакції… Що? Ну, вона врахована, давайте ще раз проголосуємо тоді. Мікрофон Адама Мартинюка. 

Адам Мартинюк: Дякую. Володимир Михайлович, вас Роман Михайлович хоче збити з істинного шляху. Ми вже цю поправку, це поправка номер 15, кількістю голосів 244 уже проголосували. Ця поправка комітету, аналогічно тій поправці 19-й Романа Зварича, уже голосувалася. Тобто ще раз голосувати поправку комітету немає смислу, вона набрала 244 голоси. 15-та поправка. (Шум у залі). 

Володимир Литвин: Юрій Ключковський, мікрофон. 

Юрій Ключковський: Шановні колеги, я просто просив би, щоб ми точно читали список народних депутатів, що сформували коаліцію, з підписами депутатів. Це варіант проголосованої поправки Єфремова. Зварича поправка говорить про список членів депутатських фракцій, є невід’ємною складовою коаліційної угоди. Зміст різний. Там іде мова про депутатів, які сформували коаліцію, тут – про фракції, які сформували коаліцію. Тобто розходження якраз в суб’єкті формування коаліції. Тому зміст поправки інакше. І я вважаю, що голосувати треба. Я не знаю, чого ви боїтеся, голоси ж у вас є. 

Володимир Литвин: Шановні народні депутати, за цю поправку проголосувало 109 народних депутатів. Поправка не підтримана. Поправка номер 20 Юрія Кармазіна. Комітет відхилив цю поправку. Але я ставлю її на голосування. 

За - 86. Поправку не підтримано. Поправка народного депутата Катеринчука. Комітет врахував її частково. Ми її вже проголосували. У 15 поправці, так я розумію.  Разом з тим я поставлю на голосування цю поправку – 21-шу, хай визначаються депутати. 

За - 88. Поправка знімається. Поправка номер 22 Олександра Лавриновича. Так ви знімаєте? Будь ласка.

Олександр Лавринович:  Шановні колеги, ця поправка врахована комітетом трішки в іншій редакції при голосуванні за інші поправки. Ми можемо проголосувати в редакції комітету з тим, щоб не виникало ніяких питань. 

Володимир Литвин: Я ставлю на голосування поправку номер 22 Олександра Лавриновича. Комітет її врахував редакційно. Нам треба її підтвердити. Прошу голосувати.

За - 235. Рішення прийнято. Поправка 23 народного депутата Подгорного, будь ласка, мікрофон Сергія Подгорного. 

Сергій Подгорний:  Шановні виборці! Ще раз звертаю увагу, що політичний бандитизм в залі Верховної Ради продовжується, що розгляд з порушення Регламенту, так званого законопроекту про внесення змін до Регламенту.

Що стосується цієї поправки, вона передбачає, що дійсно, тільки після консультацій, тільки після того, як кожна фракція, яка має наміри вступити до коаліції проведе своє засідання і прийме відповідне рішення, то саме за рішенням цих фракцій і утворюється коаліція. І відповідно складається угода і до угоди додаються саме ці рішення фракцій.

На жаль, сьогодні цього всього немає, на жаль, сьогодні декілька депутатів, яким, я так думаю, подобається, щоб їх назвали „тушками”, вони хочуть, щоб фракція, коаліція формувалась саме „тушками”, то вони голосують саме за ці зміни в порушення, ще раз кажу Регламенту Верховної Ради, який сьогодні є законом.

І у мене питання, Володимир Михайлович, чому ви порушуєте Регламент?

Володимир Литвин: Я відповідаю коротко, що я не порушую Регламент, сьогодні на Погоджувальній раді було поставлено це питання і всі погодились. Розглядати це питання сьогодні. То будь ласка, на Погоджувальній раді говоріть про це. Я ставлю на голосування поправку номер 23 Сергія Подгорного, комітет її відхилив, прошу Верховній Раді визначитись.

Фото: www.segodnya.ua

 За - 111. Рішення не прийнято. Поправка номер 24 Юрія Кармазіна. Ставлю її на голосування, прошу визначатись.

За - 66. Поправка не підтримана. Поправка номер 25, Олександра Єфремова. Комітет її врахував. Треба, щоб Верховна Рада розглянула її на предмет підтвердження. Я ставлю на голосування 25 поправку, прошу голосувати.

За - 235. Поправка врахована. Поправка номер 26-та. Юрія Кармазина. Комітет відхилив цю поправку. Ставлю її на голосування.

За - 74. Поправка не підтримана. Поправка номер 27. Миколи Катеренчука відхилена комітетом. Ставлю її на голосування.

За - 104. Поправку не підтримано. Поправка номер 28. Адама Мартинюка. Комітет її врахував. Ставлю на голосування про підтвердження поправки номер 28. Прошу голосувати. 

За - 238. Поправка врахована. Поправка номер 29. Романа Зварила. Мікрофон, будь ласка.

Роман Зварич: Шановні народні депутати, я в повний всерйоз пропоную ввести в правовий обіг новий термін, а саме „зрадник”. Я хотів би обґрунтувати свою позицію. Для того щоб виборці могли зрозуміти, як виконується їхня воля, для того опубліковується в газетах певні списки. Виборців не цікавить, хто увійшов в склад коаліції, виборців швидше всього буде цікавити, хто їх зрадив. Хто зрадив той мандат, відповідно до якого вони стали народним депутатом України. Тому я в повний всерйоз пропоную замість того, щоб був опублікований список народних депутатів, які ввійшли в коаліцію, був опублікований список тих зрадників, які всупереч волі своєї фракції, всупереч волі своїх виборців все ж таки підписали таку коаліційну угоду, і таким чином створили конституційний переворот у країні. Я на цій поправці таки наполягаю.

Володимир Литвин: Будь ласка.

Олександр Єфремов: Уважаемый Роман Михайлович! Мы довольно подробно изучали ваше предложение в комитете, но, учитывая, то, что вы всю предвыборную кампанию провели не в «Блоке Нашей Украины», а в «Блоке Юлии Тимошенко», то, наверное, вы со сознанием дела, вообще-то вносите поправку ту, которую сегодня отстаиваете. (Шум у залі) Мы считаем, что не нужно так подходить сразу, хотя бы с той точки зрения, что мне не хотелось бы клеить ярлыки, в том числе и на вашу персону. 

Володимир Литвин: Будь ласка, Роман Зварич. 

Роман Зварич: Шановний пане Олександре! Це єдиний аргумент який ви фактично може видвинути, він носить суто пресональний характер. Тобто, якщо це він, то я тоді тим більше переконаний, в тому, що ми повинні проголосувати за цю поправку. Тому що те, що ви пропонуєте, це насправді конституційний переворот, якщо ви з того починаєте свою добу нову уже після виборів президентських, то я в черговий раз хотів би тоді вас попередити: так як ви починаєте, так воно і закінчиться. Не робіть цього. Тому що це буде… гостро поділить цей парламент. І ви не зможете в ньому працювати. Схаменіться! Припиніть цей цирк який ви навязуєте не тільки парламенту. Але, вибачте на слові, новообраному Президенту.

Фото: tsn.ua

Володимир Литвин: Шановні народні депутати! Шановний колего, автор поправки! Я думаю, що на мітингах можна висловлювати, будь-які оцінки, будь-які таврування. Ви – високоосвічена людина, Романе Михайловичу, тому цю свою поправку приведіть до такого вигляду, що вона може бути вживаною. Тоді вона поставиться на голосування, і я просив би вас як правника не робити того, що ви робите. Ця поправка на голосування ставитися не буде… (Шум у залі) 

Ви там почитайте термінологію! Я заміню тільки там слова і зачитаю текст цієї поправки. Частину шосту статті 61 викласти в такій редакції: „Текст коаліційної угоди, персональний склад народних депутатів публікується в газеті „Голос України” не пізніше як чотири дні після офіційного оголошення про сформування коаліції”. От я в такій редакції поставлю на голосування, прошу депутатів визначатися. 

Я хочу ще раз сказати: навчіться елементарної ввічливості! В Україні вчать бути толерантними!

За - 133. Поправка номер 30 народного депутата Кармазіна, комітет її відхилив, я ставлю її на голосування цю поправку.

За - 98. Поправка не підтримана. І поправка номер 31 Руслана Князевича, мікрофон, будь ласка.

Руслан Князевич: Шановні колеги, шановний Олександре Сергійовичу! Не можна когось зараз закликати дотримуватись Закону про Регламент, якщо ми свідомо от тут його дотримуємося, а тут не дотримуємося. Що я маю на увазі? Крім 60-х статей регламенту ще є стаття 94, яка говорить про те, що всі без винятку законопроекти повинні бути предметом відання комітету до відання якого відносяться питання конституційності законопроектів. Таким комітетом є Комітет з правової політики і в разі наявності спеціального висновку цього комітету, що законопроект суперечить Конституції України, він без розгляду повертається автору законодавчої ініціативи. Скажіть, будь ласка, на якій підставі Комітет з правової політики не мав цього законопроекту і не зміг в свій висновок встановлені законом терміни винести. Адже я переконаний, що всі без винятку члени цього комітету, яку б вони фракцію не представляли, в тому числі і в першу чергу фракцію Партія регіонів, проголосували б за такий висновок тому що це грубе і свідоме порушення Конституції.

Тому я вважаю, що до тих пір, поки відповідного фахового висновку не буде, ми не можемо по суті і в цілому голосувати за цей законопроект, і тому звертається до Юридичного головного управління...

Володимир Литвин:  Дайте можливість завершити думку. 

Руслан Князевич:  ... поки не буде такого висновку, самим не робити жодних висновків, це не належить до вашої компетенції, це виключне повноваження профільного комітету. Дякую. 

Володимир Литвин: Так. Шановні колеги, тоді, поправка 31 Руслана Князевича. Комітет її відхилив. Я ставлю на голосування цю поправку.

Последнее слово


За - 117. Поправка не підтримана. Таким чином, шановні колеги, всі поправки були. Я бачив. Шановні колеги, по одній хвилині перед голосуванням. Будь ласка, Іван Кириленко. Хто від "Нашої України” буде? Будь ласка. 

Іван Кириленко: Шановні колеги, шановні виборці, питання не в поправках. Головне, чи має право на життя утворення, що формується всупереч закону і Конституції? І де? У залі Верховної Ради? Через коліно вже аналогічне утворення тут було освячено, і чим все закінчилось рівно три роки тому? Згадайте, колеги. 

Так, дійсно, ситуація в країні патова. Погано все це, ми розуміємо. Але, хто голосував за таку Конституцію? Ми не голосували, але Конституція є і вона є Конституцією. 

Хочете чи ні, але вихід у створенні реальної коаліції, а не того ефемерного, що сьогодні робиться. Або вихід у дочасних виборах. І дата їх чітко прораховується, 30 травня разом із місцевими, які ми, до речі тут, антиконституційно зарубали. 

Ми сподіваємось, що Президент піде саме таким шляхом, а не шляхом фарсу. Який сьогодні розігрується в залі Верховної Ради. Крім фарсу ми ще це називаємо конституційним переворотом. Колеги, схаменіться, що ми робимо?! (Шум у залі)

Володимир Литвин: Шановні народні депутати, хто ще від фракції не виступали з цього приводу? Будь ласка, Анатолій Гриценко, мікрофон. 

Анатолій Гриценко:  Дякую. Шановний Володимир Михайлович, я звертаюся до вас особисто. Володимир Михайлович...

Володимир Литвин: Да?

Анатолій Гриценко: До вас особисто. Сьогодні я був на засіданні Погоджувальної ради. Не було жодних підстав вносити цей документ зараз, сьогодні. Тому що дві фракції, БЮТ і НУ-НС заперечили розгляд цього питання. Решта фракцій, які підтримували, в них не було 226 голосів, ви не мали права ставити його сьогодні. Це перше. Тому треба було проголосувати за включення до порядку денного. Цього зроблено не було.

Друге. Ви зараз почули ще два принципових застереження. Не всі народні депутати скористалися своїм правом внести поправки до другого читання. Їх обмежили в терміні. Раніше винесли. 

Третє. Профільний комітет, профільний, а не комітет який представляє Олександр Єфремов, не сказав своє слово. 

Я звертаюсь до вас: ви не маєте права як Голова Верховної Ради, який не тільки цей законопроект буде проводити, а ще й сотні інших, ставити його зараз на голосування. Дякую.
 
Володимир Литвин: Шановні народні депутати! Хто ще наполягає? Будь ласка, Олександр Лавринович.

Олександр Лавринович: Шановні колеги! Питання, яке ми розглядали, звичайно, не є абсолютно ясним з точки зору чинного українського законодавства. Але посилання на те, що зараз не можна розглядати, що треба було включати в порядок денний, ці питання всі розв’язані в Регламенті Верховної Ради України. Для Анатолія Степановича, який хитає головою, скажу, що існує стаття, яка говорить про те, що на друге читання проектів в порядок денний не включаються голосуванням, вони включаються за поданням відповідного профільного комітету. Профільний комітет з питань Регламенту займається питаннями формування змін до Регламенту.

Що стосується інших позицій. Знаєте, шоста частина 83 статті Конституції має дві обов’язкові умови для формування коаліції і для того, щоб вона жила. Це, щоб вона була створена фракціями парламентськими, і, щоб вона мала в своєму складі обов’язково більшість народних депутатів України. Так сказано, що більшість від народних депутатів має бути в коаліції. Чи мають ці депутати бути в коаліції цих фракцій шоста частина 83 статті Конституції не говорить. 

Що стосується української історії застосування цих норм, от ви цікавитесь як з історії. Я вам скажу з історії. Весна 2008 рік було 227, а стало 225. Немає однієї зі знак. Все в порядку. У нас створено двома фракціями, коаліція функціонує. Осінь цього ж року. Формується коаліція трьома фракціями, до якої входить 212 народних депутатів.  

Де друга ознака обов’язкова, конституційна, це не хвилювало нікого вас. Таким чином я хочу сказати, щоб те, що було зроблено 2004 року по зміні основного закону, заклало для того, щоб функціонувала система державного управління величезну проблему. І сьогодні ми можемо говорити про те, що так пропонується, щоб дві ознаки обов’язково були дотримані, щоб були рішення фракцій і щоб обов’язково були особисті підписи більшості від конституційного складу. До якої міри це можна тлумачити у конституційному суді, наскільки це буде відповідати 83 статті. Я знаю, що є обіцянки, є прагнення, Конституційний Суд розгляне, висловить свою точку зору, і це рішення буде остаточним і оскарженню не буде підлягати. 

Паралелі із 2007 року я просив би вас не наводити, тому що саме ці паралелі ведуть не тільки до демонстрації правого невігластва, а демонструють ті кроки, за які потрібно буде відповідати ще у майбутньому. Тому що були розтоптані і Конституція, і Конституційний Суд, і прокуратура, і Вища рада юстиція. Тому б на вашому місці я взагалі не намагався б згадувати той період, період засуджений всіма європейськими інституціями. 

Тому я прошу народних депутатів підтримати цей законопроект і поставити крапку у підходах для того, щоб в Україні могла бути сформована конституційна влада і щоб система управління працювала у нашій державі. 

Володимир Литвин: Шановні народні депутати, прошу заспокоїтись і уваги, прошу вас. Ну Адам Мартинюк, будь ласка.

Адам Мартинюк:  Дякую, Володимире Михайловичу. Шановні колеги, і вас прошу Володимире Михайловичу, щоб ми зараз голосувала в цілому як закон праву частину, тобто ті зміни, які були запропоновані головним комітетом в остаточній редакції, те що ми сьогодні з вами уточнили. Тобто я ще раз прошу для протоколу наголосити, щоб ми зараз голосували в цілому як закон в редакції, в якій запропонував головний комітет. Дякую.

Володимир Литвин: Шановні народні депутати, я ставлю на голосування пропозицію комітету про прийняття у другому читанні і в цілому як закон проект Закону (реєстраційний номер 6137) про затвердження змін до статті 61 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України” (щодо порядку утворення коаліції депутатських фракцій). Прошу голосувати.

За - 235. Закон прийнято. Оголошую перерву до 12 години 40 хвилин.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram