Наказ Міністерства інфраструктури про порядок списання вантажних залізничних вагонів з перевищеним терміном нормативної експлуатації буде підписано до кінця листопада. Про це у п'ятницю, 19 листопада, заявив голова відомства Олександр Кубраков, виступаючи на міжнародному економічному форумі DEF-2021 у Дніпрі.
"Я можу заспокоїти, що наказ буде підписано максимум тиждень-два… я думаю, що не буде проблем із цим питанням", - сказав міністр.
За його словами, можливі спроби окремих великих компаній-вантажоперевізників зірвати набрання чинності за допомогою судових позовів – не увінчаються успіхом.
"Навіть якщо якісь окремі гравці ринку захочуть його зупинити через якісь там судові позови – я не думаю, що це проблема. Є механізм протидії цьому. Але я таки налаштований (оптимістично) і розумію, що більшість гравців ринку мають бути адекватними", - наголосив Кубраков.
Він також наголосив на необхідності оновлення вагонного парку та неприпустимості подальшого використання у перевезеннях зношених вагонів.
Глава Мінінфраструктури нагадав, що сусідні країни раніше вже ухвалили рішення про виведення з експлуатації зношених вантажних вагонів – після чого ці списані вагони дешево скупили і привезли в Україну окремі великі компанії-вантажоперевізники.
"Всі країни навколо нас це зробили, у кого потужні залізниці. Скрізь майже новий рухомий склад і виключно ми, українські залізниці - отримали весь цей металобрухт до себе, дозволили це зробити раніше, завезти сюди увесь цей мотлох. А зараз він їздить по наших залізницях і знищує нашу інфраструктуру", - наголосив міністр.
Він висловив сподівання, що вантажоперевізники та вагонобудівники підпишуть спільний меморандум із Мінінфраструктури щодо оновлення вагонного парку в країні.
"Ми не будемо нікого фізично змушувати його підписувати. Але я вважаю, що нормальний адекватний бізнес, виробники, учасники ринку - вони повинні взяти участь і підписати цей меморандум. За кілька років ми побачимо тисячі і тисячі нових вантажних вагонів, напіввагонів на наших залізницях", - резюмував Кубраков.
Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури спільно з УЗ планує запустити програму поступового обмеження терміну експлуатації вагонів та будівництва нових вагонів замість списаних. З цією метою Мінінфраструктури розробило та опублікувало проєкт наказу про порядок списання зношених вагонів. За словами заступника голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитра Кисилевського, програма поступової заміни зношених вагонів на нові реанімує вагонобудування, одну з найважливіших галузей української промисловості.