Державне агентство автомобільних доріг "Укравтодор" не завищує ціни на асфальтобетон і жодним чином не впливає на його закупівельну вартість, відповідно звинувачення, що ґрунтуються на цьому - безпідставні та маніпулятивні.
Про це заявили в "Укравтодорі" на сторінці в Facebook, коментуючи нещодавнє розслідування журналістів Bihus.info, пише "РБК-Україна".
Крім того, щоб спростувати ці звинувачення, в компанії покроково розписали процес формування ціни закупівлі асфальтобетону службами автомобільних доріг у регіонах. Так, першим кроком є формування інвесторської документації, в рамках якої служба визначає максимально допустиму ціну будівництва або ремонту дороги.
"На другому етапі інвестдокументацію перевіряє незалежна експертиза, яку проводить не пов'язана з "Укравтодором" організація. З 2020 року експертиза є обов'язковою для всіх закупівель "Укравтодору". Експертиза може змінити ціну на меншу - наприклад, показавши, де і як можна заощадити. Часто, щоб довести ефективність своєї роботи, експертні організації дещо зрізають ціну", - йдеться в коментарі.
Далі відбувається оголошення тендеру, на якому формується очікувана вартість закупівлі. При цьому, відзначають в "Укравтодорі", щодо кожного тендеру готується довідка про те, як ціни співвідносяться з ринковою вартістю матеріалів.
"Якщо ціна на асфальтобетон у документації вища, ніж ринкова, "Укравтодор" просить Службу прояснити цю ситуацію і, за відсутності адекватних аргументів, змінити ціну. На цьому етапі вплив на ціну асфальтобетону з боку служб закінчується", - сказано у зверненні.
Водночас цифри, які навели журналісти, додають в "Укравтодорі", були взяті з підписаних контрактів з підрядниками, не враховуючи того, що перед цим за ринковою ціною асфальтобетону вже була сформована вартість.
"Якщо підрядник хоче вказати більшу суму вартості асфальтобетонної суміші - будь ласка. Для держави головне - результат і вартість загалом. А ключ проблеми - в застарілій системі ціноутворення", - йдеться в коментарі.
При цьому в компанії відзначають, що "Укравтодор" бачить своїм обов'язком забезпечити жорсткий контроль цін на етапі підготовки документації та оголошення тендеру.
"Саме на цьому етапі вся відповідальність за цінову політику лежить на замовнику робіт (службах, а не "Укравтодорі"). Після перемоги на тендері ми очікуємо від підрядника, що він надасть якісні послуги, в повному обсязі, у встановлені терміни і на загальну суму контракту. Спираючись на міжнародний досвід і досвід реалізації проєктів МФО, нас має цікавити кінцевий результат - здана в експлуатацію автомобільна дорога, яка була закуплена на конкурентних торгах за найкращою ціною.
Нагадаємо, раніше повідомляли, що державне агентство автомобільних доріг "Укравтодор" перевірить роботу компанії AzVirt LLC на Броварській об'їзній після скарг на укладання асфальту під час дощу.