У ЗМІ поширюється маніпулятивна інформація щодо біопалива українського виробництва. Звичайно, це вигідно тим, хто не хоче бачити розвиток української спиртової галузі.
Слід зазначити, що під час інтерв’ю керівника ДП «Укрспирт» Ю.Лучечка зазначені питання не обговорювалися та висновки, що поширюються, є необґрунтовані, базуються на перекрученій та вирваній з контексту інформації, та не відповідають дійсності.
Розвінчуємо міфи маніпуляцій:
Міф перший: Ціна пального зросте:
Поширюване в новинах припущення, що додавання етанолу до бензину призведе до зростання його вартості є необґрунтованим та таким, що не відповідає доведеним фактам. Наразі використання етанолу при виробництві моторного палива призводить лише до зниження його вартості.
Відповідно до даних Energy Information Administration (EIA) Міністерства енергетики США, собівартість виробництва 1 літра етанолу в США складає близько 0.5 доларів США, натомість собівартість 1 літра бензину складає близько 0.75 доларів США. Середня вартість етанолу в ЄС відповідно до даних ICIS складає близько 0.45 євро за літр. Собівартість етанолу в Бразилії становить близько 0.20 доларів США, а вартість палива Е100 (96% етанолу) була закріплена на законодавчому рівні – не більше 59% від вартості бензину. Українці також мають власний досвід, коли на заправних станціях БРСМ-Нафта, КЛО, WOG та інших реалізовувалося імпортоване в Україну із країн ЄС біопаливо 95еко+ із вмістом етанолу більше 30%, яке коштувало значно дешевше виробленого в Україні А95 (яке відповідає Євро-3).
Міф другий: автовласники мають спалатити за збитковість «Укрспирту»
Також зазначені «статті» містять висновки щодо покладення відповідальності на споживачів (автовласників) за діяльність державного підприємства, та за рахунок яких хочуть підвищити його прибутковість.
Вміст етанолу у пальному складає лише 5-10%, про його собівартість – нижчу за нафтове пальне говорилося у розвінчанні першого міфу.
Але для держави Україна, яка веде війну з агресором це дуже важливі кошти.
Відповідно до розрахунків Української асоціація виробників альтернативних транспортних палив «Укрбіопаливо», у разі виконання взятих на себе зобов’язань Україною щодо заміщення 5-10% пального біоетанолом і біодизелем, щорічно в економіці України залишатиметься понад 500 млн доларів США (зменшення обсягу закупівлі імпортних нафтопродуктів) і викличе мультиплікативне зростання ВВП на 1,5 млрд доларів (за рахунок підвищення цін на сільськогосподарські культури та збільшення відсотку власного виробництва моторного палива).
Міф третій: раптово всіх змусять купувати біопаливо:
Ця норма вже працює. Для тих хто не знає – ми вже купуємо таке імпортне пальне на АЗС
На сьогодні в будь-якому бензині А-95, що виробляється та реалізується в країнах ЄС, масова частка етанолу складає не менше 5% (відповідно до EN 228:2012 Автомобільне паливо. Неетилований бензин, затвердженого Європейським комітетом по стандартизації (CEN), що є аналогом українського ДСТУ).
Наразі відповідно до статистичних даних 70% виробленого в світі етанолу використовується для виробництва палива, в т.ч. моторного. Крім того, паливний етанол є найбільш масовою часткою, що використовується при виробництві бензину та його частка від загального об’єкту реалізованого бензину становить понад 10%.
Визнаними перевагами використання етанолу в якості сировини для виробництва біопалива є:
- збереження екології та боротьба із глобальним потеплінням;
- зниження залежності від нафти, як невідновлювального джерела енергії;
- підтримка сільськогосподарських виробників.
Міф четвертий: самі собі надумали
Дехто намагається впевнити читачів, що це надумана необґрунтована ініціатива керівництва ДП «Укрспирт».
Але факти – вперта річ.
Це директива Європейського парламенту обов’язкова для виконання Україною. Україна визначила свій вектор розвитку у напрямку Європейської спільноти. Тому гармонізація законодавства України до законодавства ЄС є невід'ємною частиною законотворчого процесу.
Відповідно до Директиви 2003/30/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 8 травня 2003 року про сприяння використанню біопалива або іншого відновлюваного палива для транспорту виробників палива країни ЄС взяли на себе зобов’язання збільшити масову частку біопалива до 2011 р. на рівні 5,75% у всіх моторних паливах, а відповідно до Директиви Європейського парламенту та Ради 2009/28/ЄС від 23 квітня 2009 року про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел, виробників моторного палива, таке зобов’язання було збільшено до 10% зі строком реалізації до 2020 року.Україна взяла на себе зобов’язання щодо виконання зазначених вимог відповідно до протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного співтовариства ратифіковано Законом N 2787-VI від 15.12.2010, Розпорядження КМУ від 19 червня 2013 р. № 429-р Про затвердження планів заходів з імплементації Директиви 2001/77/ЕС і Директиви 2003/30/ЕС, та Розпорядження КМУ від 3 вересня 2014 р. № 791-р Про затвердження плану заходів з імплементації Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/28/ЄС. Крім того, додаткові зобов’язання щодо виконання європейських норм у України виникли відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом № 1678-VII від 16.09.2014.
Саме тому треба довіряти лише перевіреним джерелам.
Курс нового керівництва підприємства спрямований на ефективну співпрацю з партнерами та дотримання державних інтересів, що викликає роздратування у ділків тіньового ринку.
Вимагаємо від редакцій зняття з ресурсів «псевдоновин» і розміщення інформації, яка базується лише на фактах, підтверджених надійними джерелами, або за походженням безпосередньо від відділу зав’язків з громадськістю ДП «Укрспирт».