ГоловнаЕкономікаБізнес

"Нібулон" збільшить флот до 100 суден протягом 4 років і має намір будувати пасажирські лайнери Новости компаний

Перспективи компанії дозволять уже найближчим часом створити тільки на вантажному флоті понад 1000 нових робочих місць.

Один з лідерів аграрного ринку України компанія «Нібулон», яка також володіє однойменним суднобудівно-судоремонтним заводом, протягом найближчих 4 років має намір наростити кількість побудованих суден до 100. Тож це збільшить флот компанії удвічі порівняно із сьогоднішніми показниками.

Про це заявив журналістам генеральний директор компанії, Герой України Олексій Вадатурський під час церемонії урочистого спуску на воду буксира нового покоління «Юрій Макаров» у м. Миколаєві.

За його словами, до 1 липня 2017 року компанія має намір побудувати і спустити на воду ще два такі судна проекту 121М, призначені для роботи в мілководних акваторіях, в тому числі і в північних притоках Дніпра - на Десні та Прип'яті. Крім того, буде побудовано ще одне несамохідне судно.

«До 1 липня наш флот буде складатися з 60 суден, а до кінця року - з 65. Щороку ми будемо випускати 15-16 повнокомплектних суден довжиною до 150 метрів. При цьому протягом 4 років ми маємо намір досягти цифри в 100 суден. І повністю компенсуємо те, що в нас у місті не працюють два суднобудівні заводи», - зазначив Вадатурський.

Він також додав, що компанія веде повномасштабну реконструкцію суднобудівно-судноремонтного заводу «Нібулон», щоб розмістити на його території дві потокові лінії - для пасажирського і спеціалізованого флоту, а також торгових суден. Компанія має намір виробляти власні пасажирські судна нового покоління на підводних крилах і невеликі пасажирські лайнери.

З огляду на подальше і безперервне збільшення кількості власного вантажного флоту, «Нібулон» зможе перевозити водними артеріями України до 4 млн тонн вантажів на рік. Протягом 2017-2022 років на заводі побудують низку суден нових проектів, в тому числі до 1 вересня на воду буде спущено судно для днопоглиблення річок, дно яких складається зі скельних порід. Воно дозволить компанії власними силами проводити найскладніші днопоглиблювальні роботи, в тому числі і на Дніпрі.

Вадатурський підкреслив, що інвестиційну програму компанії з будівництва власного вантажного флоту і модернізацію судноверфі фінансує Європейський інвестиційний банк. Відповідну угоду про виділення фінансування на суму $74 млн 19 грудня 2016 року було підписано генеральним директором у Брюсселі. Крім того, фінансову підтримку проекту здійснює Європейський банк реконструкції і розвитку.

За словами Вадатурського, діяльність компанії у сфері суднобудування повинна продемонструвати і миколаївцям, і всій Україні, що ця галузь у країні відроджується і буде тільки розвиватися.

«Ім'я Юрія Макарова - відомого суднобудівника, багаторічного директора одного великого суднобудівного заводу - ми вирішили присвоїти нашому судну, щоб відновити справедливість. Раніше судно з його іменем було спущено на воду, але перейменовано в офшорній юрисдикції. Ми ж хочемо, щоб таке судно працювало в Україні, а в миколаївців була не тільки пам'ять про земляка, а й упевненість у перспективності суднобудування. Щоб люди не шукали роботу по закордонах, а працевлаштувалися в рідному місті, щоб студенти знали, що суднобудівник - це найперспективніша професія в Миколаєві», - зазначив Вадатурський.

Буксир "Юрій Макаров"
Буксир "Юрій Макаров"

Він також додав, що компанія має намір назвати іменами відомих суднобудівників Нодара Чантурії та Анатолія Ганькевича два інші буксири проекту 121М. Так у «Нібулоні» хочуть привернути увагу до майбутнього суднобудування.

«Ми ставимо перед собою дуже високу планку. Якщо будувати буксири - то найсучасніші, якщо будувати пасажирські судна - то такі, яких не буде навіть у Європі », - зазначив Вадатурський.

За його словами, перспективи компанії - як аграрного спрямування, так і суднобудівного заводу - дозволять вже найближчим часом створити тільки на вантажному флоті більш ніж 1000 нових робочих місць. Крім того, до 500 робочих місць заплановано створити після розширення суднобудівного підприємства.

«Щороку ми збільшуємо кількість обробки металу в удвічі, і через 3 роки ми вийдемо на рівень 15 000 тонн на рік. Це метал українських металургійних підприємств. Крім того, дуже важливо, що наші судна ходитимуть під українським прапором, що вони зроблені за українськими кресленнями, за проектами українських конструкторських центрів», - зазначив Вадатурський.

Генеральний директор «Нібулону» підкреслив, що діяльність компанії разюче відрізняється від діяльності деяких політиків, які тільки говорять про розвиток водних артерій країни, але на ділі не докладають для цього жодних зусиль, а лише протистоять приватній ініціативі.

«Мені соромно за депутатів від Миколаївщини, таких як Борис Козир, за міністра інфраструктури Володимира Омеляна, за інших депутатів і чиновників, які просувають ініціативи на догоду офшорним компаніям, такі як проект закону №2475а «Про внутрішній водний транспорт». При цьому вони не займаються розвитком річок, а лише створюють імітацію реформ у цій сфері», - сказав Вадатурський.

На прикладі ситуації з днопоглибленням річок він порівняв ефективність держави і бізнесу в питанні відродження судноплавства.

«Три роки були розмови про днопоглиблення річки Дніпро. За цей час, окрім піару чиновників, міністрів транспорту та інфраструктури, нічого не зроблено. Поки вони піарилися, ми виконали днопоглиблення на річці Південний Буг, почали вантажоперевезення цією річкою. Напередодні наш перевантажувальний термінал у Вознесенську Миколаївської області, який менше року працює, прийняв 200 тисяч тонн зернових, понад 8000 вантажівок ми зняли з автодоріг з Вознесенська до Миколаєва», - зазначив Вадатурський.

За його словами, з боку чиновників нічого не зроблено для відродження внутрішніх водних шляхів. «Ми змушені будувати сучасне судно, яке буде спеціалізоване виконувати роботи, в тому числі і на р. Дніпро з днопоглиблення. Ми самі, без допомоги держави будуємо серію суден, які будуть транспортуватимуть продукти днопоглиблення в узгоджені підводні місця складування. Сьогодні держава віддає ці підряди виключно іноземним компаніям. Хоча український бізнес вже давно володіє передовими технологіями, досвідом, технікою і кадрами, щоб самостійно реалізовувати такі проекти», - додав гендиректор «Нібулону».

«Я вважаю, що ми як компанія, яка без допомоги держави здійснює такі масштабні проекти, як відродження судноплавства по Дніпру, Південному Бугу та інших річках України, маємо право прямо критикувати уряд за його бездіяльність в цьому напрямку. І я дуже хотів би, щоб на це питання звернули увагу прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, віце-прем'єр-міністр Володимир Кістіон. Ми самі будемо розвивати інфраструктуру, поглибимо річки і збільшимо обсяги річкових перевезень. Для цього просто не потрібно нам заважати», - сказав Вадатурський.

Він зазначив, що байдуже мовчання керівників уряду щодо законопроекту №2475а і його згубного впливу на українське суднобудування може свідчити про підтримку закладених у документі ініціатив, що неприпустимо для державних діячів. «Я готовий аргументовано пояснити і довести будь-якій посадовій особі, чому наша позиція є державницькою і чому не можна ні в якому разі приймати такі законопроекти. Скільки ще потрібно говорити, щоб нас почули?» - підкреслив Вадатурський.

За його словами, деякі чиновники в Миколаєві і в Києві вважають «злом» ініціативи «Нібулону» з відродження судноплавства і суднобудування. «Я вважаю, що ми, навпаки, робимо добро, створюючи робочі місця, відроджуючи колишню славу України як морської держави. В умовах війни, тиску влади на бізнес, постійних негативних новин такі компанії, як «Нібулон», створюють позитивні історії успіху, якими країна пишається», - підсумував він.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram