Головному транспортному монополісту України "Укрзалізниці" порадили забезпечити інвестиційну складову за рахунок внутрішніх резервів і довгострокових запозичень, а не завдяки підвищенню залізничних тарифів на вантажні перевезення.
Про це на парламентському круглому столі, присвяченому проблемам гірничо-металургійного комплексу, заявив голова комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк, пише "Обозреватель".
На думку нардепа від Радикальної партії, "Укрзалізниця" має на чому заощаджувати і без обмеження металургів і аграріїв.
"Безумовно, треба забезпечити інвестиційну складову, закупити новий рухомий склад. Але не шукайте легких шляхів, таких як підвищення тарифів. Шукайте додаткові внутрішні резерви, робіть реструктуризацію, підвищуйте витрати, беріть довгострокові кредити на розвиток", - зазначив Галасюк, підкресливши, що ціни на транспортовану продукцію впали на 20-30%.
Одним з джерел економії "Укрзалізниці" Галасюк, якого називають головним лобістом промисловості в українському парламенті, назвав заморожування податку на землю на 2015-2016 роки, що передбачено законопроектом №3872, який вже пройшов профільний Комітет ВРУ. "Наш законопроект 3872 не дасть підвищити податок на землю в цьому-наступному роках фактично в 1,6-1,7 разу. Ми заморозимо його на рівні минулого року, зупинивши автоматичну інфляційну індексацію. Порахуйте це у фінплані, це також додатковий ресурс", - зазначив Галасюк.
За словами голови промкомітету, слід також невідкладно оцінити ефекти потенційного підвищення залізничних тарифів - вплив на обсяги виробництва, перевезення, а також податкові надходження в бюджет і робочі місця.
У цьому ключі генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча Юрій Зінченко повідомив, що підвищення залізничних тарифів на 15% критично вплине на конкурентоспроможність продукції комбінату. Це призведе до скорочення замовлень щонайменше на 10% - відповідно, менше продукції буде перевозитися і залізницею.
"Саме для ММК імені Ілліча відмова від 10% замовлень за нинішніх умов - це втрата приблизно 290 тис. тонн готової металопродукції на рік. Для державного бюджету - це $80 млн недоотриманої валютної виручки, що безпосередньо вплине на курс гривні і стан економіки країни в цілому. Якщо ми говоримо про всю металургійну галузь, до цих цифр можна як мінімум додати ще один нуль", - зазначив Зінченко, додавши, що "Укрзалізниці" потрібно підвищити власну операційну ефективність замість того, щоб розглядати питання підвищення тарифів на вантажні перевезення.
"Сам монополіст від своєї ініціативи втратить не менше від металургів", - переконаний Зінченко.