З 20 травня офіс бізнес-омбудсмена почав приймати скарги від бізнесу на органи влади.
Підприємці можуть подавати скарги бізнес-омбудсмену, якщо вважають, що орган державної влади, підконтрольна державі компанія чи чиновник порушили їхні права, повідомляє прес-служба бізнес-омбудсмена.
Скаргу може подати будь-яка фізична або юридична особа, яка веде підприємницьку діяльність в Україні, онлайн через веб-сайт, електронну або поштову адресу організації.
Бізнес-омбудсмен має право ініціювати власне розслідування, якщо дізнається про порушення прав підприємців з будь-яких інших джерел, включно із ЗМІ.
Бізнес-омбудсмен також розроблятиме рекомендації державним органам.
На брифінгу в середу бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета (колишній єврокомісар з податків) повідомив, що його офіс налічує 15 співробітників. Зарплату офісу протягом найближчих двох років будуть забезпечувати міжнародні донори.
Шемета зазначив, що термін первинного розгляду звернень до бізнес-омбудсмена становить 10 робочих днів, а термін розгляду справи по суті - 3 місяці.
Він очікує, що основними споживачам послуг бізнес-омбудсмена будуть малий і середній бізнес, оскільки великий бізнес сам може захистити свої інтереси.
Шемета наголосив, що офіс бізнес-омбудсмена не буде розглядати спори, якщо паралельно їх розглядають у судах.
Термін давності оскарження дій держорганів - не більш ніж рік.
Бізнес, крім скарги в офіс бізнес-омбудсмена, повинен зробити хоча б один адміністративний крок, тобто подати скаргу в той держорган, дії якого обурили.
Заступниками Шемети повинні стати Тетяна Коротка і Ярослав Григорчак.
Нагадаємо, Шемета займав посаду міністра фінансів в уряді Литви з 1997-го по 1999 рік і повторно у 2008-2009 роках. Його висунули на посаду єврокомісара, спочатку з питань фінансового програмування і бюджету (2009-2010 роки), а потім оподаткування, митних питань, статистики, аудиту та боротьби з шахрайством (2010-2014 роки).