Відсутність держпідтримки вітчизняних авіакомпаній призводить до монополізації авіаринку іноземними компаніями.
Таку думку висловив експерт авіагалузі, головний редактор Авіаційного Порталу Богдан Долінце, аналізуючи східно-європейський досвід, інформує РБК-Україна.
Так, на думку експерта, надмірна лібералізація польського авіаринку призвела до скорочення частки вітчизняного перевізника більш ніж на 40%.
"Приклад - Польща. Країна, економічні показники якої ставлять в приклад лідерам Євросоюзу - навіть після кризи 2008 року ВВП Польщі демонструє позитивну динаміку. І, тим не менш, допущені помилки в надмірній лібералізації авіаринку привели до того, що польський LOT хоч і залишається лідером в сфері авіаперевезень в Польщі, але його частка на місцевому ринку скоротилася до менш ніж 30% з 60-70%. тобто, на статус флагманського перевізника LOT, при всій повазі до нього, вже не тягне", - зазначає Долінце.
Експерт також підкреслив, що доцільність підтримки національного авіаперевізника сьогодні не може викликати сумнівів, наводячи приклади низки національних європейських компаній, які припинили своє існування.
"Через відсутність держпідтримки в різний час припинили існування болгарська Balkan, Estonian Air, угорський Malev", - коментує Долінце.
Нагадаємо, що раніше Державіаслужба виступила з ініціативою посилити правила видачі призначень на виконання авіарейсів.
Відповідна пропозиція міститься в проекті наказу відомства. Однак низка авіаперевізників розкритикувала проект.