ГоловнаЕкономікаБізнес

В Іллічівському порту будують пірс, який може перешкодити його розвитку

Учені попередили, що одному з найбільших портів загрожують збитки

В Іллічівському порту будують пірс, який може перешкодити його розвитку
Фото: segodnya.ua

В Іллічівському морському торговому порту мають намір побудувати новий вантажний пірс, який може ускладнити швартування суден до наявних причалів і перешкодити його розвитку.

Про це пише

"Економічна правда" з посиланням на "ЧорноморНДІпроект", який проектував Іллічівський порт.

Рішення про передачу ділянки акваторії порту в оренду приватній структурі ТОВ "Іллічівський зерновий порт" для розміщення, експлуатації й обслуговування нового вантажного пірсу ухвалила Іллічівська міськрада в червні 2013 року. Керував цим процесом нинішній мер Іллічівська, а донедавна член

Партії регіонів Володимир Хмельнюк, хоча право розпоряджатися акваторією державних портів належить Кабінету Міністрів.

"Є ризик, що внаслідок реалізації цього проекту та подальшої експлуатації цього причалу виникнуть технічні проблеми", - заявили в "ЧорноморНДІпроект".

В інституті зазначили, що пірс може заважати сформованій практиці судноплавства. Крім того, існує ризик порушення безпеки судноплавства та зміни гідрологічного режиму акваторії. Будівництво нового об'єкта також може змінити рельєф дна акваторії порту, що спричинить зростання витрат на днопоглиблювальні роботи.

Збільшення глибини біля причалу лише на метр може коштувати кілька десятків мільйонів гривень. До того ж, питання замулювання зараз особливо гостре. Іллічівський порт уже багато років втрачає свої конкурентні позиції: він програє за глибиною основним закордонним конкурентам - румунському порту "Констанца" і російському "Новоросійську".

Будівництво пірсу в Іллічівському порту завдасть проблем поглибленню акваторії до заявлених 15-17 метрів, оскільки для цього слід винести причали на кілька метрів у море.Отже, реалізація схваленого чиновниками проекту може дорого обійтися всім. Іллічівськ втрачатиме через зниження суднозаходів, бо позбудеться портових зборів. Йдеться про мільйони доларів, оскільки проведення тільки одного судна класу Panamax або Сapesize коштує 80-100 тис. доларів.Стивідори втратять на вантажообігу. Згідно з тарифами, вони заробляють 2,5-4,5 долара за перевалку кожної тонни вантажу. Падіння вантажообігу на 1 млн тонн може зумовити недоотримання 5 млн доларів доходів стивідорів.Від цього постраждають працівники порту. Їхні заробітки прямо залежать від обсягу робіт.Нагадаємо, Іллічівський морський торговельний порт - один з найбільших в Україні портів, що спеціалізується на перевалці генеральних, наливних, насипних і навальних вантажів. Його потужності дозволяють щорічно перевалювати понад 32 млн тонн вантажів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram