Концесійні проекти в морських портах повинні будуватися на довгостроковій основі, вважає Ігор Чуфаров, старший менеджер відділу податково-юридичних послуг компанії Ernst and Young.
Про це експерт заявив під час розширеного засідання робочої групи Мінінфраструктури з питань реформування портових об'єктів, яке відбулося 16 серпня.
У засіданні взяли участь начальники портів, представники приватних стивідорних підприємств, найбільших українських вантажовідправників, банків, міжнародних аудиторських і консалтингових компаній.
На думку Ігоря Чуфарова, формат концесії - єдина можливість залучити необхідний приватний капітал для модернізації портової галузі, оскільки інших джерел у держави зараз просто немає.
"Держава в особі Міністерства інфраструктури має цілком сприяти реалізації концесійних проектів у портах, - зауважив Ігор Чуфаров. - Зі світового досвіду, середній термін концесійних проектів становить від 40 років. При цьому, як правило, після завершення терміну дії договору інвестор отримує можливість продовжити проект на взаємовигідних умовах".
Нагадаємо, 16 серпня в Міністерстві інфраструктури відбулось розширене засідання робочої групи з питань підготовки до впровадження прозорих механізмів використання приватними інвесторами портових об'єктів. У засіданні взяли участь начальники портів, представники приватних стивідорних підприємств, найбільших українських вантажовідправників, банків, міжнародних аудиторських і консалтингових компаній. Учасники заходу обговорювали концесію як оптимальний варіант залучення приватного капіталу у вітчизняні порти.
Раніше, 17 травня цього року, Верховна Рада ухвалила закон "Про морські порти України" на базі законопроекту №9712. У червні закон підписав Президент Віктор Янукович.
Законом регулюються відносини в сфері портової діяльності, зокрема, встановлюється порядок будівництва, відкриття, розширення та закриття морських портів в Україні, порядок здійснення на їх території господарської діяльності, в тому числі надання послуг, визначається правовий режим об'єктів портової інфраструктури.