Оптові ринки сільськогосподарської продукції, побудовані в межах урядової програми, виявилися нездатними залучити й задовольнити апетит дійсно великого оптового покупця.
Про це пишуть "Коментарі".
Як зазначає видання, якщо в Європі роздрібних покупців від оптових ринків відсікають високою ціною на в'їзд, то в Україні, навпаки, їх заманюють. Сьогодні левову частку доходу оптовим ринкам, що відкрився в Донецьку та Києві, приносять роздрібні покупці та вуличні торговці-перекупники.
Наприклад, співвідношення роздрібних і оптових продажів на "Столичному" приблизно 65% до 35%. Водночас реальні оптовики (рітейлери та ресторатори) затарюватися продукцією на оптових ринках не поспішають.
"Навіщо рітейлерам переплачувати на ринках, якщо вони можуть мінімізувати витрати, працюючи безпосередньо з аграріями?", - сказав комерційний директор мережі "ПАККО" Сергій Шавлукевич. Іншими словами, сьогодні великі покупці наразі не бачать перспектив співпраці з оптовими ринками.
До того ж, незважаючи на пафосні церемонії відкриття оптових ринків сільгосппродукції, нова схема повноцінно так і не запрацювала.
"Держава не зацікавила інвесторів реально, щоб туди вкладали гроші", - стверджує директор інформаційно-консалтингової компанії "ПроАгро" Микола Верницький.
Тим часом, як в Мінагро стверджують, що створення таких ринків відбувається на основі "державно-приватного партнерства", насправді вся програма оціночною вартістю в більш ніж в 4,5 млрд грн. тримається на бюджетних затратах.