Член Ради з питань судової реофрми (2014-2019) та Конституційної комісії (2015-2019)
Чому Європейська Комісія зробила застереження щодо забезпечення прав громадянського суспільства, і чому пропонований НАЗК проект про лобізм є шкідливим для демократичного суспільства…
Чи здатна Україна подолати шлях до ЄС в такому ж темпі, як це зробила Литва?
Історія Беати Сироти – українки, яка сформулювала і відстояла концепцію рівності статей в повоєнній Конституції Японії.
Чому ані український суд, ані Міжнародний кримінальний суд не можуть судити Путіна? Як позбавити злочинців суверенних імунітетів?
Міжнародне гуманітарне право толерує таку шкоду як невідворотну під час бойових дій. Який може бути вихід?
Впровадження національного законодавства щодо обмеження суверенного імунітету іноземних держав є доречним, але безпорадним для компенсації шкоди, завданої Росією.
Позиція Верховного Суду є морально правильною, але для юридичної війни проти держави-агресора є уразливою.
Міжнародний трибунал для колишньої Югославії, та сама «Гаага», що майорить на багатьох дороговказах зараз, став наслідком саме застосування Московського механізму.
В українській Конституції, законодавстві, офіційних перекладах міжнародних документів, використовується термін «права людини». Чи потрібно міняти цю термінологію?
Продумана державна політика щодо заохочення до вакцинації може бути не менш ефективною, а досягнення мети забезпечується менш обтяжливими для людських прав засобами.
Пропоную розібратися в ситуації, чи може суддя КСУ бути відстороненим від посади і чи дійсно президентський Указ є неконституційним.
Чи є безпечний шлях між Скіллою безкарності і свавілля і Харібдою конституційно сумнівних рішень?
КСУ був створений як інструмент захисту Конституції. Зараз Конституцію потрібно захистити від її «охоронців».
Після голосування за Законопроект про банки розгорнулася дискусія щодо (не)конституційності пропонованих змін, тому є сенс розглянути його можливі конституційні ризики.
Діджиталізація на марші або що не так з законопроектом 3250?
В Україні конституційне правосуддя все ж працює запобіжником від не завжди передбачуваних коливань партійних ліній на владному Олімпі.
Ця стаття – спроба поміркувати над змістом і наслідками рішення Конституційного Суду, а головне подумати на тему – чи можна оскаржувати його постанови?
Цим рішенням судді Другого сенату не тільки обмежили повноваження НАБУ, але й створили досить спірний прецедент, який може мати серйозні та далекосяжні наслідки.
Від Конституційного Суду залежить чи стане він гобсівським Левіафаном, що забезпечує порядок і правила співіснування в державі, чи гобсівським Бегемотом, що уособлює свавілля і анархію…
Наслідком недотримання судом конституційних принципів свого функціонування може стати вал справ з загальних судів, в яких особи намагатимуться отримати перегляд остаточних судових…
Чому важливе визнання неконституційності ліквідації Верховного Суду України для успішності і ефективності судової реформи?
Сподіваюсь, що Верховний Суд продовжить розвивати практику щодо захисту прав уразливих категорій осіб і таким чином виправить законодавче упущення.
Створення Антикорупційного суду стало приводом для міжнародної спільноти висунути побажання усунути «апеляційний казус».
Слід мати на увазі, що все ж таки Конституція України вимагає конкурсних засад добору на посади суддів КСУ, а головними критеріями є високі моральні якості та визнаний рівень компетентності…
Хоча реформа судочинства передбачає чимало прогресивних змін, значна кількість її положень погіршить ситуацію із відкритістю судочинства та захистом права на справедливий суд.