Журналісти Reuters зафіксували перельоти літаків сирійської авіакомпанії Cham Wings між Дамаском і Ростовом-на-Дону, яких немає в розкладі ростовського аеропорту. Літаки цієї авіакомпанії прилітають в Ростов переважно вночі і відлітають рано-вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів.
За словами співрозмовників видання, це основний спосіб переправлення військових найманців у Сирію.
За останній рік був щонайменше 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії в Ростов і назад. Щоразу для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів.
Авіакомпанія Cham Wings з 2016 року перебуває в американському списку санкцій за доставку проасадівських бійців в Сирію і допомогу сирійській військовій розвідці у доставці зброї та спорядження. Минулого року до неї приєдналися дві українські авіакомпанії - Dart Airlines і Air Khors.
Як йдеться в матеріалі, ці дві компанії купили або придбали в лізинг 84 старих літаки Airbus і Boeing, з них принаймні 40 потім опинилися в Іраку, Ірані та Сирії. Щонайменше один з них - лайнер з ідентифікаційним номером EI-DXY - використовується Cham Wings на маршруті Ростов - Сирія. До січня 2015 року він належав ірландській авіакомпанії, після чого через "Дарт" та "Хорс" опинився в розпорядженні Cham Wings.
Нагадаємо, що в Сирії воюють найманці кількох приватних військових компаній з Росії, одна з яких - ПВК Вагнера. Її журналісти пов'язували з російським бізнесменом Євгеном Пригожиним. Пригожин у листопаді 2017 року заявив, що не має до цієї компанії жодного стосунку.