Російська "фабрика тролів" наймала активістів у США для організації протестів, щоб посіяти розбрат напередодні виборів 2016 року.
Про це повідомляє BuzzFeed з посиланням на чотирьох організаторів таких акцій.
"Найбільш сумнозвісна російська "фабрика тролів" залучала американських активістів, щоб допомогти провести акцію протесту і організувати заняття самооборони в громадах чорношкірих як частину зусиль, спрямовану на поширення розбрату в американському суспільстві напередодні виборів 2016 року і у 2017 році", - йдеться в повідомленні.
Зазначають, що однією з цілей був співзасновник компанії Occupy Wall Street Майка Вайт. У травні 2016 року з ним зв'язався чоловік на ім'я Ян Біг Девіс, який назвався позаштатним репортером. Згідно з електронними листами, які бачив BuzzFeed, Девіс заявив, що він пише для сайту "BlackMattersUS", що має понад 200 тис. шанувальників, і зосередився "головно на темах расизму і жорстокості поліції". Як повідомляє видання на основі інтерв'ю з нинішніми і колишніми співробітниками "фабрики тролів" і завдяки джерелу, близькому до її керівництва і внутрішніх документів, стало відомо, що BlackMattersUS був пов'язаний з російським "Агентством інтернет-досліджень" (Internet Research Agency).
Вайт розповів, що питання Девіса відрізнялися від тих, які йому зазвичай ставили журналісти. Також Девіс попросив його посприяти проведенню деяких заходів, зокрема флешмобу MOVE 9, членами якої є чорношкірі радикали, котрі заснували її в 1970-х роках.
Крім того, BlackMattersUS також звертався до інших активістів, таких як Конрад Джеймс, який керує неприбутковою організацією Living Ultra-Violet, що базується в місті Ролі, штат Північна Кароліна. Останній повідомив, що BlackMattersUS попросив його виступити на мітингу у вересні 2016 року після смерті Кіта Ламонта Скотта, чорношкірого, якого розстріляла поліція Шарлотта. Джеймсу навіть запропонували оплатити технічне обладнання для заходу і забезпечити дозволи для його проведення.
За його словами, "фабрика тролів" "використовувала культуру чорношкірих тут, в Америці, як трамплін для тактики і стратегії, що ведуть до розколу суспільства".
Раніше повідомляли, що пов'язані з Росією структури використовували Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Tumblr і Pokеmon Go і навіть контактували з деякими журналістами, намагаючись використовувати расову напруженість і сіяти розбрат серед американців.
За інформацією джерела, мова йде про запущену в соціальних мережах кампанію під назвою Do not Shoot Us ("Не стріляйте в нас"), пов'язану з групою Black Lives Matter ("Життя чорношкірих мають значення"). Вона спрямована на привернення уваги громадськості до випадків поліцейського свавілля в США щодо чорношкірих після вбивства афроамериканця Майкла Брауна.