Влада Китаю розглядає можливість продовжити транстибетську залізницю і з'єднати країну із сусіднім Непалом.
Як пише The Guardian, ця магістраль може пройти під Еверестом (Джомолунгмою), для чого необхідно спорудити тунель під найвищою горою світу.
Експерт з питань залізничного транспорту Китайської академії наук Ван Меншу (Wang Mengshu) повідомив, що КНР на прохання Непалу вже почала підготовчі роботи з реалізації цього проекту, пише China Daily. Зараз між Китаєм і Непалом залізничне сполучення відсутнє.
"Лінію, імовірно, доведеться прокладати через Джомолунгму, і будівельникам, можливо, доведеться копати кілька дуже протяжних тунелів", - зазначив учений. Він додав, що через складну місцевість швидкість руху потягів на магістралі буде обмежена 120 кілометрами на годину.
Минулого десятиліття побудували Цінхай-Тибетську залізницю, яка зв'язала столицю Тибету Лхасу з іншою частиною Китаю. У 2014 році побудували 253-кілометрову ділянку Лхаса - Шигадзе.
Очікується, що проект добудови магістралі завершать до 2020 року. Продовження лінії дозволить поєднати надійним наземним сполученням через Непал два найбільші азіатські ринки - Китай та Індію.
Як зазначається, це питання порушувалося під час візиту міністра закордонних справ Китаю Ван І до Катманду у грудні 2014 року.
Цінхай-Тибетська дорога є найбільш високогірною залізницею у світі. Понад 960 кілометрів полотна (близько 80% від її загальної довжини) знаходяться вище ніж чотири кілометри над рівнем моря.