ГоловнаСвіт

ЗМІ опублікували матеріали самописця із Costa Concordia

Згідно з даними, капітан судна на деякий час усунувся від управління лайнером.

ЗМІ опублікували матеріали самописця із Costa Concordia

Італійська газета Corriere della Sera отримала доступ до матеріалів бортових самописців круїзного лайнера Costa Concordia, що зазнав аварії біля берегів тосканського острова Джильї в ніч проти 14 січня 2012 року.

Раніше повідомляли, буцім "чорні скриньки" лайнера в ніч аварії не працювали, що могло б дуже ускладнити слідство. Проте зараз з'ясувалося, що вони були вимкнені до зіткнення судна з рифом: в момент аварії самописці вже були справні і функціонували.

Згідно зі збереженими на них даними, капітан Франческо Скеттіно незадовго до зіткнення з рифом перевів управління судном з автопілота в ручний режим і скерував його небезпечним курсом.

Судячи з розмов екіпажу на містку, капітан мав намір пройти поряд із берегом, щоб привітати свого друга - відставного капітана на ім'я Маріо Паломбо (Mario Palombo), який мешкає на острові Джильї.

Після цього "чорні скриньки" зафіксували зіткнення з рифом і крик одного з офіцерів на містку: "Нас же й по дну тягне!" Після цього на записі чутно дуже багато італійської лайки у виконанні того самого офіцера, що завершується фразою про необхідність задраїти перегородки в нижніх відсіках.

Капітан Скеттіно на все це відповів запитанням: "А що ми зачепили?" Офіцер відповів: "Риф". Ще одна людина, присутня на містку, зауважила: "Ось, блін, і привітали його".

Через якийсь час Скеттіно подзвонив із судна-потопельника в Геную - черговому офіцерові служби порятунку Роберто Ферраріні. Розмову капітан почав із визнання власної провини: "Роберто, я "облажався"! Слухай, ми тут тонемо, але нічого говорити мені не треба!" Утім, уже в наступному реченні Скеттіно спробував перекласти провину за свої дії на колегу: "Це мені Паломбо каже: "Ближче йди, ближче..." Ну я й підійшов ближче - кормою зачепив риф. А так хотілося його потішити... Це повний крах".

Згідно з даними самописців, капітан судна на деякий час усунувся від управління лайнером, тому команду на евакуацію пасажирів віддавали вже його підлеглі.

Раніше Скеттіно, не знаючи про існування записів "чорних скриньок", говорив, що корабельна аварія стала результатом "банальної випадковості", стверджував, що в момент аварії його не було на містку, а також говорив, що є рятівником судна, оскільки без його рішучих дій "жертв було б значно більше".

Підсумком корабельної аварії стала втрата судна і загибель 32 людей, зокрема п'ятирічної дівчинки. Ступінь провини Скеттіно визначить суд, який повинен розпочатися 21 липня.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram