У Запоріжжі 30 серпня на недобудованих мостах через Дніпро відбулася акція, присвячена 15-річчю початку зведення мостових переходів.
Активісти встановили на лівобережній частині недобудови пам'ятний знак з датою закладки мостів та інформацією про їх спорудження і зверненням до влади з вимогою завершити будівництво.
Про це повідомляє Радіо Свобода.
Під час акції її учасники також розвісили на недобудовах банер з написом "Місту міст" і розмістили на перилах незавершеного мосту "галерею мостової ганьби" з портретів українських політиків, які давали обіцянки завершити будівництво мостів через Дніпро в Запоріжжі.
Будівництво нового мостового переходу через Дніпро в Запоріжжі триває з 2004 року. Воно неодноразово припинялося через проблеми з фінансуванням. Востаннє будівельні роботи поновлювалися в 2016 році, коли було досягнуто угоди про спільне фінансування робіт з державного та місцевого бюджетів.
Цього самого року прем'єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв щорічно надавати півмільярда гривень з держбюджету на будівництво мостів у Запоріжжі. Але з кінця 2017 року практично всі роботи на будівництві мостів були припинені відповідно до припису Державної архітектурно-будівельної Інспекції через невідповідність в проєктних документах. Зараз ця документація проходить необхідні експертизи та узгодження.
На території Запорізької області існує тільки два мостових переходи через Дніпро, які розташовані в межах Запоріжжя - Гребля ДніпроГЕСу і мости Преображенського, що йдуть через Хортицю. Найближчі до них мости розташовані в сусідньому обласному центрі Дніпрі.
Нагадаємо, 18 липня президент Володимир Зеленський відвідав Запоріжжя, де, як і його персонаж Василь Голобородько в "Слузі народу", проінспектував будівництво мостів.
Спочатку він вирушив на греблю ДніпроГЕС, де "Укргідроенерго", на балансі якого вона перебуває, проводить ремонт. Гендиректор компанії Ігор Сирота сказав Зеленському, що дорожнє покриття буде відновлено до жовтня і пообіцяв 15 жовтня написати заяву про відставку, якщо цього не станеться.
Водночас в "Укргідроенерго" зазначили, що для капремонту греблі її потрібно повністю закрити на два роки, що неможливо до завершення будівництва нового запорізького мосту.
Президент вирушив інспектувати і його. Під час перебування на об'єкті він висловив здивування тим, що під час коригування проєкту його вартість може збільшитися майже до 13 мільярдів. Глава Служби автодоріг в Запорізькій області Андрій Івко розповів Зеленському, що в будівництво вже вклали 2,8 млрд гривень і, за попередньою оцінкою, потрібно ще 10 млрд гривень.