У Дніпропетровській області проходить триденний спеціалізований наставницький тренінг «Інклюзивний простір. Практичні кроки». Це частина соціальної програми голови Благодійного фонду Порошенка, дружини Президента України Марини Порошенко. Тренінг зібрав педагогів з Київської, Рівненської, Херсонської та Харківської областей, повідомляє прес-служба Дніпропетровської ОДА.

«У школах Дніпропетровщини створюємо комфортні умови для дітей, що мають особливі потреби. Всього в області вже майже 150 інклюзивних навчальних закладів, які відвідують близько 480 особливих учнів, - зазначив голова ДніпрОДА Валентин Резніченко. - Недарма для проведення тренінгу обрали саме Петриківської школу. Цього року завдяки децентралізації, яку ініціював Президент України Петро Порошенко, навчальний заклад реконструювали, там відкрили першу в Україні ресурсну кімнату. Це спеціально обладнаний клас, де особливі діти вчаться за індивідуальною програмою і разом з корекційним педагогом опановують повсякденні навички».

Опановувати тонкощі освіти для особливих дітей в Петриківську школу приїхали майже півсотні педагогів, психологів, представників відділів освіти з Київської, Рівненської, Херсонської та Харківської областей. Ці регіони - учасники проекту соціальної програми Марини Порошенко «Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації». Педагоги відвідали ресурсну кімнату, бібліотеку, оновлені навчальні кабінети Петриківської школи. Учасники тренінгу дізналися про зміни в законодавстві стосовно інклюзивної освіти, нові можливості її розвитку, навчилися складати індивідуальні програми для особливих дітей.

За словами Марини Порошенко, мета таких тренінгів - допомогти педагогам опанувати тематику, дати практичні знання в напрямках нормативно-правової бази, шляхи пошуку і надходження фінансування, поділитися успішним досвідом пошуку шляхів ефективної взаємодії між органами влади та всіма причетними структурами.
«У Петриківці ми бачимо дійсно сучасну школу з вільним доступом до навчання для всіх дітей. Тут є найнеобхідніші умови для всебічного розвитку особливих учнів. Учасники тренінгу фотографували буквально кожен свій крок, тому що в їхніх регіонах такої школи немає», - розповіла начальник відділу спеціальної освіти Міністерства освіти і науки України Тетяна Симоненко.

На зустріч запросили міжнародних тренерів - практиків з Фонду Lumos, які мають досвід у створенні інформаційно-ресурсних центрів, здійсненні комплексної оцінки розвитку малюків, складанні індивідуальної програми розвитку дитини, наданні корекційно-розвивальних послуг дітям з особливими освітніми потребами.

«Цей тренінг дає розуміння, як працює інклюзивна освіта в нашій країні і за кордоном. У нас в Херсоні вже п'ять років працює такий вид навчання, але колеги мають більше досвіду», - розповіла учасниця тренінгу, асистентка вчителя в інклюзивну класі Катерина Калин.
Нові знання учасники тренінгу застосують у навчальних закладах своїх областей.