ГоловнаСуспільствоЖиття

Киян покатали на "ракетах", щоб привернути увагу до розвитку річок Новости компаний

Киян покатали на "ракетах", щоб привернути увагу до розвитку річок

У вівторок, 20 червня, кияни та гості міста могли безкоштовно покататися на пасажирських суднах на підводних крилах («ракета») по Дніпру. Акцію організували народні депутати Борислав Береза, Ігор Молоток, Віталій Купрій і Володимир Ар'єв. З її допомогою вони хочуть привернути увагу до проблематики пасажирських і вантажних водних перевезень, екологічної ситуації на Дніпрі й інших проблем розвитку річок в Україні. Тур на «ракеті» побував у Херсоні, Запоріжжі, Дніпрі, Черкасах та інших містах, розташованих на річці Дніпро.

Раніше народний депутат Андрій Вадатурський ініціював створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об'єднання «За розвиток річок України», до якого увійшли 44 депутати-мажоритарники, округи яких виходять на головну артерію країни. До роботи об'єднання запросили також експертів з податкового, бюджетного та транспортного комітетів. Головною метою МДО є створення законопроекту, який забезпечить розвиток річкової галузі економіки, судноплавства і суднобудування, інфраструктури і вирішення проблем екології.

«У нас є 9 суднобудівельних заводів, які повинні працювати, а це від 10 до 25 тисяч робочих місць. І це продукція з величезною доданою вартістю, продукція технологічна, інноваційна. Раніше в галузі працювало 250 тис. осіб, одне робоче місце давало додатково 5-6 нових у супутніх галузях», - зазначив нардеп Андрій Вадатурський, коментуючи ініціативу створенню МДО.

За його словами, обсяг вантажних перевезень під українським прапором сьогодні критично малий. «За рік в Україні порти опрацьовують 150-170 мільйонів тонн вантажів, включаючи операції з експорту, імпорту, транзитні перевезення. Однак з цього обсягу тільки 5-7 мільйонів тонн вантажу проходять під прапором України. За останні 23 роки дедвейт українських кораблів зменшився в 14 разів. У 1995 році - 6,2 млн тонн вантажів, а у 2016 році - вже 0,5 млн тонн», - сказав Вадатурський.

Крім того, ситуація з пасажирськими перевезеннями в країні також є критичною. «Щорічно ми втрачаємо десятки мільярдів гривень надходжень, сотні тисяч робочих місць у галузях судноплавства, суднобудування, портової інфраструктури та інших супутніх галузях», - підкреслив народний депутат.

Ініціатива депутатів спрямована також на створення умов для оновлення річкової інфраструктури. «Держава не здійснює днопоглиблювальних робіт, шлюзи перебувають в аварійному стані, є навіть аварійно-небезпечні ділянки в Дніпровському і Дніпродзержинському водосховищах. Стан причалів і портів далекий від світових норм», - зазначає Вадатурський.

Також депутати мають намір приділити увагу екологічному стану річок, куди скидають хімічні стоки, азотні речовини і важкі метали. «Через це щороку ускладнюється санітарно-епідеміологічна ситуація, зменшуються вилов риби та біорізноманіття. Річки в Україні фактично «самоотруїлися», показники вилову риби найнижчі за останні 60 років», - підкреслив депутат.

Ініціатори створення об'єднання впевнені, що такі акції зможуть привернути увагу до проблеми річок не тільки звичайних громадян, а й інших народних депутатів, а також членів уряду та профільних органів центральної і місцевої влади.

МДО «За розвиток річок України» вже розпочало свою законотворчу діяльність. Зокрема, 16 червня зареєстровано проект закону 2475-3 «Про внутрішній водний транспорт», який удосконалює адміністрування внутрішніх водних шляхів, гарантує реєстрацію суден за добу і отримання дозвільних документів через 48 годин після заявки. Також 22 червня заплановано до презентації проекти законів про внесення змін до Податкового та Митного кодексів для сприяння розвитку суднобудування, а також про відновлення конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту порівняно з альтернативними. Також здійснюється подальше вдосконалення законодавства щодо забезпечення екологічної безпеки під час використання річок України.

 

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram