Депутат від "Самопомочі" Тетяна Острикова на круглому столі в Інституті Горшеніна пояснила, звідки взялася заява лідера фракції Олега Березюка про те, що закон про знижені акцизи на старі автомобілі ветовано, хоча насправді президент його підписав.
"Після голосування за цей закон я особисто стала свідком розмови двох колег про те, що були дані вказівки готувати закон на підпис президенту, а Кабінет Міністрів отримав вказівки готувати до нього пропозиції на вето. Тобто не таке вето, щоб узагалі відхилити, а що президент пропонує подолати вето з урахуванням таких пропозицій, щоб це не стало випадково чиїмось бізнесом, тому що це вже чийсь бізнес, і цей хтось не хоче втрачати цей ринок. І він дуже розхвилювався, що кожен громадянин України замість того, щоб купувати Chery QQ, зможе поїхати в Німеччину і купити там Skoda чи VW Polo", - заявила Острикова.
"Тому наша фракція вирішила грати на випередження, голова фракції особисто взяв на себе цю відповідальність, розуміючи, що після цього вета президента не буде. Це і була наша мета", - сказала вона.
"Що тоді зробив президент? Він покликав на підписання закону народних депутатів. І при цьому він говорить, що я цей закон підписую, але і ви мені обіцяйте, що в четвер проголосуєте за поправки, якими значно обмежується дія цього закону", - додала Острикова.
При цьому депутат нагадала, що поправок ще не розглядали, тому вона впевнена, що закон буде чинним у тому вигляді, в якому його ухвалили.
Нагадаємо, 31 травня Верховна Рада прийняла законопроект про зниження акцизів (у 2-28 разів залежно від об'єму двигуна) на старі автомобілі. 2 червня Березюк заявив, що президент Петро Порошенко ветував закон, хоча документ ще навіть не відправили в Адміністрацію президента.
У підсумку через місяць Порошенко цей закон підписав, але запропонував внести в нього поправки, що дозволяють завозити за зниженими акцизами лише одну машину, що забороняють її перепродувати і зобов'язують власника авто завозити її в Україну особисто.