Заяви топ-менеджерів "Укрзалізниці" про готовність вирішити проблеми з вантажними перевезеннями в Маріуполі так і залишилися заявами, написав на своїй сторінці у Facebook генеральний директор ММК ім. Ілліча Юрій Зінченко. Робоча зустріч з в.о. генерального директора монополії відбулася 12 квітня, проте жодних реальних дій після цього не було.
За його словами, це призведе до зниження випуску металопродукції цього місяця. "Тепер ми можемо з упевненістю говорити, що не виконаємо виробничу програму квітня. Є бажання працювати і нарощувати виробництво, є портфель продажів, є сировина. Але є фактор залізниці, від якого нам нікуди не дітися", - зазначив Зінченко.
У свою чергу генеральний директор Авдіївського коксохімічного заводу (АКХЗ) Муса Магомедов на своїй сторінці у Facebook уточнив, що сьогодні маріупольські металурги різко знижують виробництво сталі через відсутність поставок коксу. "На АКХЗ і в напрямку Маріуполя перебуває вже близько 18 маршрутів з нашою продукцією. Цього обсягу цілком вистачить, щоб забезпечити 6 днів безперервної роботи двох меткомбінатів! 13 потягів застрягли зовсім поруч - на ділянці Авдіївка-Чаплине. Вони затоварили колії і зупинили приймання заводом вугілля та видачу коксу. На моїй пам'яті - це справжній антирекорд пропускної здатності. Саме з цієї причини АКХЗ сьогодні готується до різкого зниження виробництва продукції", - пише гендиректор АКХЗ.
На думку топ-менеджера, зараз видно результати діяльності менеджменту та виконавців філії Донецької залізниці, нещодавно створеної у Лимані (колишній Червоний Лиман). "Ці люди або не вміють, або не хочуть працювати. Якщо чесно, то дуже хочу вірити, що новий керівник "Укрзалізниці" Войцех Бальчун наведе порядок. Мені здається, він в першу чергу мусить звернути увагу на проблеми металургів і промисловості в цілому і особливо - на прифронтову логістику", - вважає Магомедов.
Секретар міської ради Маріуполя Степан Махсма на своїй сторінці у Facebook і зовсім важко знайти пояснення тому, як в принципі будуються відносини між маріупольськими комбінатами і підприємством "Укрзалізниця". "Поки іллічівці і азовстальці цілодобово без вихідних і свят трудяться над тим, щоб зберегти виробництво, незважаючи на воєнний час, щоб просто-напросто годувати свої сім'ї і підтримувати життєдіяльність рідного міста, керівництво" Укрзалізциці "не йде назустріч ні металургам, ні жителям міста. металургам, які самі захистили своє місто від збройних загарбників, вийшли на добровільне патрулювання, перемогли бандитизм, стійко пережили всі труднощі і не покинули свої робочі місця", - пише чиновник.
Він підтверджує, що переговори з керівництвом "Укрзалізниці", проведені представниками комбінатів, нічого не дали: "Пропуск знизився з 13 до 11 поїздів на добу. А це крах виробництва! Металурги, а це тисячі маріупольських сімей, стали заручниками ситуації".
Юрій Зінченко і Степан Махсма висловлюють надію, що Кабінет Міністрів України, Міністерство інфраструктури і керівництво "Укрзалізниці" приділять належну увагу проблемам металургів і не залишать в біді "півмільйонний місто, який дав дах над головою сотням переселенців і з останніх сил працює над виробничими показниками для всього регіону ".