ГоловнаКиїв

У Києві вирішили доопрацювати можливі послаблення в роботі громадського транспорту під час повітряних тривог

Рада оборони Києва розглядала можливість, щоб рішення про зупинку чи продовження руху наземного громадського транспорту приймав безпосередньо водій. Військові та ДСНС стверджують, що безпекова ситуація у столиці не змінилася з 2022 року, тому вони не можуть дати відповідний дозвіл.

У Києві вирішили доопрацювати можливі послаблення в роботі громадського транспорту під час повітряних тривог
перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник
Фото: Анна Стешенко

Перший заступник голови Київської міської держадміністрації (КМДА) Микола Поворозник повідомив, що рішення про внесення можливих змін у роботу громадського транспорту під час повітряної тривоги Рада оборони міста Києва відправила на доопрацювання до наступного засідання, передає пресслужба КМДА. 

Він зазначив, що таке рішення обумовлене низкою причин. Зокрема тим, що безпекова ситуація у столиці не змінилася з 2022 року.

«Місто неодноразово зверталося до ДСНС, військових, поліції щодо можливості зміни алгоритму руху громадського транспорту під час повітряних тривог. Зокрема, й в грудні минулого року. І відповідь була одна: безпекова ситуація така, що не можемо дозволити», – зауважив Микола Поворозник.

Він додав, що проєктом документа, який виносили на сьогоднішнє засідання Ради оборони Києва, передбачалося, що рішення про зупинку чи продовження руху наземного громадського транспорту прийматиме безпосередньо водій.

«Тобто водій, виходячи зі свого емоційного стану, ментальної стійкості чи, просто кажучи, хоробрості, має приймати рішення, їхати чи не їхати: наражати на небезпеку пасажирів чи ні. Утім нагадаю, за безпеку людей відповідають не тільки водії громадського транспорту. А й ті, хто таке рішення ухвалює, зокрема Рада оборони Києва. Я зараз навіть не говорю про кількість конфліктів з пасажирами, які могло б спровокувати таке рішення», – підкреслив Микола Поворозник.

За його словами, в проєкті рішення, який представили сьогодні, йшлося про наземний громадський транспорт. І жодного слова про роботу столичного метрополітену.

«Із запропонованого сьогодні проєкту рішення виходить, що в метро безпекова ситуація не змінилася. А наземний транспорт можна відпускати на розсуд водія. І ще залишається незрозумілою ситуація з електротранспортом, коли один водій трамвая чи тролейбуса зупинився, бо він прийняв таке рішення. Що робити тим, хто зупинився позаду, але хоче їхати. Зупинка одного трамвая – це зупинка руху на всій лінії. Який тут алгоритм дій?» – сказав Микола Поворозник.

Він наголосив, що рішення про зміни в роботі громадського транспорту потрібно опрацювати більш ретельно з членами Ради оборони Києва.

«На всі питання мають бути чіткі відповіді та прописані алгоритми дій на всі випадки. Ми не маємо права перекладати відповідальність на одного водія. Кожен має розуміти свою відповідальність – і за безпеку людей, і за функціонування міста в умовах воєнного стану», – резюмував Микола Поворозник.

  • Раніше КМВА напрацювала механізм руху наземного транспорту під час повітряної тривоги в Києві: в разі оголошення повітряної тривоги водій повинен доїхати до найближчої зупинки, після чого повідомити пасажирів про необхідність скористатися найближчим укриттям. Коли всі охочі, за власним бажанням, залишать салон, щоб прямувати в сховище, транспортний засіб продовжить рух за маршрутом. 
  • Можливі зміни в алгоритмі роботи метрополітену під час тривог перебувають ще в стадії аналізу.
  • Рішення про зупинку роботи наземного громадського транспорту під час повітряної тривоги було прийнято в Києві в серпні 2022 року. Пізніше кияни неодноразово зверталися до міської влади через петиції з проханням скасувати це правило як таке, що спричиняє сильні незручності.
  • На початку 2025 року новий начальник КМВА Тимур Ткаченко заявив, що Рада оборони перегляне ці правила.