ГоловнаЕкономікаБізнес

ЄБА просить Мінінфраструктури не допустити підвищення тарифів "Укрзалізниці"

Бізнес-спільнота категорично не підтримує запропонований механізм індексації тарифів на вантажні перевезення.

ЄБА просить Мінінфраструктури не допустити підвищення тарифів "Укрзалізниці"
ЕБА не поддерживает предложенный механизм индексации тарифов на грузовые перевозки.
Фото: uk.wikipedia.org

Експерти Комітету з логістики Європейської бізнес асоціації проаналізували проекти індексації тарифів на перевезення АТ "Укрзалізниця" і виступили проти них. Бізнес-спільнота категорично не підтримує запропонований механізм індексації тарифів на вантажні перевезення.

Про це йдеться в листі Асоціації, адресованому міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, голові правління "УЗ" Євгену Кравцову і голові Держрегуляторної служби Ксенії Ляпіній.

У листі зазначається, що з листопада 2017-го по грудень 2018 року залізничні витрати всіх вантажовідправників зросли на 12 млрд гривень. Тепер же з'явився наказ Мінінфраструктури "Про проведення щорічної автоматичної індексації тарифів" і проект постанови Кабміну "Про внесення змін до постанови КМУ від 16.12.2009 №1392", які передбачають збільшення тарифу на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну індексацію в 2019 році на рівні прогнозного ІСЦ (2,5% на квартал).

В Асоціації переконані, що такі методи збільшать витрати вантажовідправників на 11,7 млрд гривень на рік.

"Автоматична індексація фактично виключає бізнес з дискусії про збільшення тарифу і дозволяє суб'єкту, який має ознаки монопольного на ринку перевезень, збільшувати без обмеження витрати вантажовідправників, як встановлюючи регульований тариф, так і збільшуючи вартість послуг за користування вагонами АТ "Укрзалізниця". Якщо автоматична індексація буде встановлена, це може в перспективі призвести до зловживання монопольним становищем з боку перевізника", - зазначають експерти ЄБА.

На думку компаній-членів Комітету Асоціації, ІСЦ, як індикатор зміни цін на послуги УЗ, не відображає об'єктивну структуру витрат підприємства, 50% якої є фонд оплати праці, що не залежить від ІСЦ і на який впливає індекс споживчих цін, що в 2018 році був значно нижчим (9,8%).

У листі наголошується, що застосування автоматичної індексації тарифів у результаті призведе лише до зниження обсягу перевезень залізничним транспортом, тобто, до втрати доходів підприємства "Укрзалізниці".

Експерти уточнюють, що також не може бути підставою для збільшення тарифу "УЗ" на вантажоперевезення інвестиційна складова, яку в проекті постанови пропонується включити у відсоток зростання тарифу.

"У 2018 році АТ "Укрзалізниця" освоїла лише 63% запланованих інвестицій - 16,4 млрд гривень проти запланованих 26,9 млрд. Це дає обґрунтовані підстави вважати, що план інвестицій 24,5 млрд на 2019 рік виконаний не буде. Водночас у проекті наказу коригування тарифу у зв'язку з невиконанням плану з освоєння інвестицій не передбачене", - зазначають у листі.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram