Розподіл корабельних зборів у порту "Южний" між Адміністрацією морських портів України та приватною стивідорною компанією ТІС повністю відповідає нормам закону. Про це пише "Дзеркало тижня".
Видання зазначає, що розподіл зборів проводиться на основі наказу Міністерства інфраструктури України, схваленого усіма профільними відомствами.
"Основні претензії правоохоронців стосуються наказу МІУ №316 від 24.07.2015 р. Це - складний для обивателя документ про поділ корабельних зборів, що стягуються на утримання акваторії, між Адміністрацією морських портів України (АМПУ) і безпосереднім власником операційної акваторії, в якій судна здійснюють вантажні операції. Наказ свого часу пройшов п'ять міністерств і відомств, включаючи Кабмін і Мін'юст", - йдеться в статті.
Відзначають, що в 2015 році законність наказу №316 перевірила поліція. СБУ також має в своєму розпорядженні документи, які підтверджують правомірність дій транспортних чиновників і приватного інвестора.
"Ще в 2015 р, коли вперше розгорівся скандал, я взяв усі документи, матеріали, прийшов у місцеву СБУ (розуміючи, що вони теж будуть цим цікавитися) і представив їм ці документи. Вони зі мною розмовляли, розбиралися і сказали, що в них до нас питань немає. Зараз, коли питання у них все ж з'явилися, ми знову надали документи. За півроку чергового слідства ні власників, ані керівників компанії не викликали, не просили пояснень, хоча ми готові їх давати в будь-який момент", - зауважує голова ТІС Олег Кутателадзе.
Видання пояснює, що поділ зборів між АМПУ і компанією ТІС став можливим, оскільки приватний оператор раніше провів днопоглиблювальні роботи в порту за свої кошти.
"Наказ передбачає: якщо акваторію створила держава, то всі збори йдуть в АМПУ, але якщо акваторію створив приватний інвестор, він отримує право на частину корабельного збору в рахунок витрат, що їх зазнав. Причому тільки за рахунок суден, що приходять саме в цю частину порту, і тільки в розмірі фактично витрачених коштів, без будь-яких відсотків і гарантій. Більше того, ці виплати є цільовими, тобто використовувати їх інвестор зможе винятково для подальших інвестицій у днопоглиблення", - пише "Дзеркало тижня".
Усього в Україні під норми наказу №316 потрапляють три приватні портові оператори. При цьому всі зібрані стивидорами кошти розміщені на спеціальних рахунках.
"Ми витратили на цю роботу понад 40 млн дол. Портові збори, які держава тільки останні п'ять років отримала завдяки нашому поглибленню, - 210 млн дол. Перед початком робіт ми звернулися з листом до міністерства, і нам погодили, що ми будемо це робити, а потім нам компенсують кошти, які ми вклали", - говорить Олег Кутателадзе.
Нагадаємо, наприкінці листопада СБУ провела обшуки в офісах найбільшого приватного портового оператора України - групи терміналів ТІС. Силовики діяли в рамках розслідування справи, пов'язаної з наказом МІУ №316. Під час обшуків вдома в одного з власників було вилучено документи, комп'ютери та готівкові гроші. Згодом суд визнав цю конфіскацію незаконною і постановив усе повернути власникові.