Високі портові збори в Україні, а також непрозорість їхнього стягнення і витрачання стримують експортний потенціал країни. Таку думку висловив директор з морських перевезень ТОВ "Метінвест-Шипінг" Андрій Смирнов під час виїзного засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту в Маріуполі.
Про це пишуть "Українські новини".
За його словами, портові збори в країні удвічі-втричі вищі, ніж у державах-експортерах, які конкурують з Україною.
"Дисбурсмент (витрати судна під час перебування в порту, включаючи всі види зборів, - ред.) в порту Маріуполь утричі вищі, ніж у портах Туреччини, які є нашими конкурентами в експорті, наприклад, рулонів", - уточнив Смирнов.
Він додав, що в порту "Южний" портові збори вп'ятеро вищі, ніж у бразильському порту Тубарао, через який ЗРС експортують у Китай.
До того ж для російського транзиту ЗРС у порту "Южний" збір у півтора разу нижчий, ніж для українського експортера. "Ми працюємо на одному і тому самому ринку, продаємо одним і тим самим китайським покупцям ЗРС разом з російським виробником, і Україна дає преференції російському виробнику!" - наголосив Смирнов.
Він повідомив, що портові збори в Україні підвищують з 2007 року, тоді як Китай, Голландія, Росія, Південна Африка знижують або не збільшують їх.
Смирнов вважає, що для збільшення обсягів українського експорту портові збори слід знизити на 50%. На його думку, слід прирівняти портові збори для українських експортерів до рівня російського транзиту.