ГоловнаЕкономікаБізнес

Проблему залізничних вантажоперевезень біля Маріуполя можна вирішити за три місяці, - Тарута

Депутат закликав "Укрзалізницю" щомісяця збільшувати пропускну здатність.

Проблему залізничних вантажоперевезень біля Маріуполя можна вирішити за три місяці, - Тарута
Фото: cdn.tvc.ru/

Збільшити пропускну здатність перегону Комиш-Зоря - Волноваха для забезпечення сировиною маріупольських металургійних комбінатів можна за короткий термін і з залученням мінімальних інвестицій.

Про це заявили члени транспортного комітету Верховної Ради, які в четвер провели виїзне засідання в Маріуполі.

Народний депутат Сергій Тарута вважає, що проблему можна вирішити за три місяці. "За три місяці це можна зробити і графік вказати зі збільшенням кількості маршрутів у зв'язку з інвестиціями на тих ділянках, які відразу будуть "розшивати". І не відкладати на 1 листопада, а поступово збільшувати пропускну здатність щомісяця. Так ми в найкоротші терміни вирішуємо проблему", - цитують депутата "Українські новини".

Член комітету ВР з питань транспорту Володимир Гусак додав, що на підвищення пропускної спроможності ділянки можна скерувати частину коштів, отриманих "Укрзалізницею" від підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення. Зростання тарифів на 30% з 1 лютого 2015 року дало "Укрзалізниці" від 8 до 10 млрд грн додаткового прибутку.

"Нам говорили, ці кошти підуть на інвестиції. І буде вирішено проблему Комиш-Зорі. Минув рік, "Укрзалізниця" за рахунок цього підвищення отримала 8 млрд гривень, але проблема не вирішена. Я хочу всім пояснити, вантажні перевезення - вони суперрентабельні. За їхній рахунок дотуються пасажирські перевезення. Я вже рік не можу добитися від залізниці пояснення, куди пішли ті 8 млрд гривень? Вирішення цієї проблеми дасть Україні 1,5 млн тонн металопродукції. Це передусім економічне зростання", - сказав народний депутат.

За словами першого заступника міністра інфраструктури Євгена Кравцова, Мінінфраструктури обговорює з "Укрзалізницею" плани, як за рахунок досить невеликих коштів підняти пропускну здатність перегону до 25-26 пар потягів на добу. "Це повинно значно поліпшити ситуацію порівняно з тим, що є сьогодні. Ці кошти - кілька десятків мільйонів гривень - сьогодні є підйомними для "Укрзалізниці", але компанії необхідно прийняти рішення, наскільки це вписується в поточний фінансовий план, наскільки ці кошти можна буде виділити через перерозподіл з інших напрямків", - вважає Кравцов.

За попередніми оцінками, щоб збільшити вантажопотік через залізничний вузол з 13 до 30 пар поїздів на добу, необхідно 200-250 млн грн.

Нагадаємо, що, на думку голови комітету Ярослава Дубневича, "Укрзалізниця" має всі можливості до 1 листопада вирішити проблему вантажоперевезень і збільшити пропускну здатність на ділянках Хлібодарівка-Зачатівка і Зачатівка-Комиш до 27-30 пар поїздів на добу.

"Промисловість - це не дійна корова для "Укрзалізниці". Хоче "Укрзалізниця" заробляти гроші, будь ласка, надайте вчасно послуги - перевозьте вантажі, отримуйте за це плату. "Укрзалізниця" - самодостатня господарська структура. Сильна і потужна. Залізниця має всі можливості, щоб до листопада зняти проблему вантажних перевезень і збільшити пропускну здатність Комиш-Зорі до 27-30 пар поїздів на добу. Півроку проблема не вирішується, а можна зробити в стислі терміни за мінімальні кошти. Дорога каже - не вистачає вагонів. Але в нас 10-11 днів оборотність вагонів, а норма - 4-5. Елементарно порядок треба навести", - сказав Дубневич.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram