99% внутрішніх митних терміналів треба закрити, а терміни розмитнення скоротити з чотирьох годин до 20 хвилин.
Таку думку висловила керівник ГО "Митний контроль" Інна Біленко в коментарі 112 каналу.
Імпортери зазначають, що на внутрішні митниці йдуть тільки легальні вантажі, оскільки "сірі" вантажі і контрабанда відсіваються митниками на пунктах пропуску через кордон.
"Внутрішня митниця - це корупція, тому що сам термінал - це корупція. 100% терміналів в Україні приватні, за нашою інформацією, жоден термінал не працює без відкатів. Без відкатів його і не відкриють. Для відкриття терміналу вимоги дуже прості, потрібно зібрати пакет документів і мати 20 тис. доларів", - розповіла вона.
Біленко акцентує увагу на тому, що заїзд на внутрішній термінал платний, його вартість може сягати двох тисяч гривень. При цьому один термінал за добу може прийняти тисячу авто. Тобто мова йде про десятки тисяч доларів.
"Що таке термінал? Це шматок асфальту, огорожа з колючим дротом, кілька будок і приміщення для митниці", - додає Біленко.
За її словами, кількість працівників митниці обмежена, тому для забезпечення роботи на новому терміналі закриють діючий. "Для роботи на терміналі потрібні митники, оскільки штат митниці обмежений, митників переведуть з іншого терміналу, а термінал, з якого їх забрали, закриють. Все залежить від того, у кого з власників терміналів більше грошей", - зазначила керівник "Митного контролю".
Біленко зазначає, якщо 99% внутрішніх терміналів закрити і скоротити час оформлення декларації з чотирьох годин до 20 хвилин - це буде системним кроком, який дозволить рухатися в напрямку подолання корупції. "До речі, в Європі взагалі немає внутрішніх терміналів, оформлення проводять на кордоні майже за 5 хвилин, якщо ставити мету - розмитнити вантаж, а не заробити грошей", - кажуть у "Митному контролі".