ГоловнаЕкономікаДержава

Києву не цікава думка регіонів про приватизацію портів, - Одеська ОДА

В Одеській ОДА вважають процес приватизації непрозорим

Києву не цікава думка регіонів про приватизацію портів, - Одеська ОДА
Фото: www.transmap.ru

Таку думку висловив начальник управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської ОДА Олександр Ілько. За його словами, багато хто боїться приватизації "не тому, що це поганий інструмент, а тому що здебільшого він непрозорий", пише ТСН.

"У результаті приватизацій люди не відчували поліпшення соціальної складової, а держава не відчувала збільшення надходжень до бюджету і в кінцевому підсумку недоотримує кошти від розвитку підприємства", - пояснив Ілько.

Чиновник додав, що в питанні передачі морських портів у приватні руки необхідно дотримуватися позиції ефективного використання всіх портових потужностей. Тому з будь-яким потенційним інвестором держава, на думку Ілька, має підписати жорсткий договір зобов'язань, згідно з яким інвестор мусить зберегти наявні показники порту і поліпшити їх у соціальній складовій та з відрахуванням до бюджетів різних рівнів. "Зараз багато рішень щодо розвитку господарського комплексу порту ухвалює Міністерство інфраструктури, а місцеві громади - мерії, обладміністрації - вже ставлять перед фактом", - запевнив одеський чиновник.

Він упевнений в тому, що будь-які процеси, пов'язані з розвитком порту, якщо вони будуть пов'язані, в тому числі, з передачею портових потужностей у приватні руки, не повинні мати якихось негативних соціальних наслідків. Чиновник також не погодився з думкою про те, що державна форма управління держмайном неефективна.

Зокрема, коментуючи можливу передачу у концесію найбільшого українського морського порту "Южний", Ілько зазначив, що МТП "Южний", незважаючи на держуправління, сьогодні демонструє ефективні показники, які перевищують прогнозні річні плани Мінінфраструктури. "У порту Южний сьогодні показники абсолютно коректні, в цілому ситуація в порту нормальна. Ми просто повинні відокремити соціальні питання від політичних. Порт Южний зараз знаходиться в плановій роботі і якихось складнощів у ньому немає", - підсумував начальник управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської ОДА.

Експерти впевнені, якщо прийде приватний інвестор, він повинен забезпечити такі ж показники роботи морських портів. Зокрема, за даними МТП "Южний", у 2013 році порт перерахував до бюджетів різних рівнів півмільярда гривень. У 2014 році вантажообіг порту збільшився майже на 10%.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram