Плавучу бурову установку для України, яку зараз добудовують у Сингапурі, намагалися перекупити конкуренти України. Про це в інтерв'ю газеті "Коммерсантъ" повідомив голова правління ВАТ "Ризька судноверф" Василь Мельник. Латвійський бізнесмен відмовився назвати країну чи компанію-покупця, яка зацікавилася буровою платформою.
"Через якийсь час після того, як наше підприємство дало передоплату за платформу в Сингапурі, яку зараз комплектують для України, брокери запропонували нам викупити її дорожче", - сказав Мельник.
За його словами вартість СПБУ з урахуванням доставки в Чорне море і доукомплектації становитиме близько $399 мільйонів.
"Наше підприємство купує базову установку в Сингапурі, ми її розбираємо, проводимо через Босфор, доправляємо її в Чорне море, знову збираємо, добудовуємо, комплектуємо її своїм обладнанням, утеплюємо і здаємо "Чорноморнафтогазу" "під ключ", розповів керівник ВАТ "Ризька судноверф".
Збірка платформи, як і першої із закуплених НАК "Нафтогаз України" СПБУ "Петро Годованець",відбуватиметься в Туреччині.
"В Україні немає обладнаних місць достатньої глибини. Створення інфраструктури виллється в дуже значні витрати. До того ж нам необхідна достатня кількість дуже рідкісних, можна сказати, унікальних робітників, яких у світі дуже небагато. Уявіть, нам потрібно, по суті, розрізати платформу на сім частин, щоб вона пройшла міст під Босфором, а потім заново зібрати її, та ще й так, щоб це було дійсно надійно. Це складна операція, яка коштуватиме близько 30% від вартості базової платформи", - пояснив Василь Мельник.
Коментуючи запит, що його відправив народний депутат Анатолій Гриценко торік у Генпрокуратуру і МВС із заявою, що норвезькі нафтовики придбали аналогічні бурові платформи за $200-250 млн, керівник ВАТ "Ризька судноверф" зазначив, що вважає таке порівняння некоректним.
"Перш за все, норвежці закупили за цю ціну не готову бурову "під ключ", а базову платформу, яку потім допрацьовували. Крім того, вони прийшли до виробників 2008 року, в розпал кризи, і сказали, що готові замовити 8 платформ на 6 років наперед, але тільки за спеціальною ціною. Тоді це було можливо - була криза. І виробники погодилися. Сьогодні вільних потужностей на цьому ринку вже немає".
За словами Василя Мельника, "Нафтогаз України" запрошував десятки компаній до участі в тому тендері, де перемогло ВАТ "Ризька судноверф", але ніхто з них не з'явився і ніхто з них не побажав брати участь у тендері.