ГоловнаСвіт

У прокуратурі Нідерландів назвали трагедію рейсу МН17 прикладом дезінформації, організованої урядом РФ

"Після того, як MH17 був збитий, почалася цинічна кампанія дезінформації, яка триває і донині".

У прокуратурі Нідерландів назвали трагедію рейсу МН17 прикладом дезінформації, організованої урядом РФ
обломки ракеты, которой сбили малайзийский Боинг под Донецком
Фото: EPA/UPG

Прокурор у судовому процесі у справі про катастрофу "боїнга" Малазійських авіаліній у небі над Донбасом Дейді Вуї а Цой назвала інформаційну кампанію Російської Федерації, якою супроводжується трагедія, "прикладом підручника з дезінформації".

Про це вона заявила в Схіпхолі в рамках судового процесу, передає "Інтерфакс-Україна".

"Доля рейсу MH17 стала відомою як приклад підручника з дезінформації, яку проводить російський уряд. Зрозуміло, що кінця цього ми ще не бачили", - заявила прокурор.

За її словами, "держави намагаються впливати і вводити в оману за допомогою маніпулювання інформацією".

"Демократичні держави, які поважають верховенство права, тепер широко визнають, що дезінформація створює серйозну загрозу стабільності і якості демократії, верховенства права та відкритого суспільства", - переконана Дейді Вуї а Цой.

За її словами, після того, як MH17 був збитий, "почалася цинічна кампанія дезінформації, яка триває і донині". "Використовуючи відкриті джерела і перехоплені телефонні розмови, ми можемо дуже точно визначити початок цієї кампанії", - зазначила прокурор.

Як приклад вона нагадала, що 17 липня 2014 року через 15 хвилин після аварії російська телекомпанія LifeNews повідомила таке: "Повстанці повідомляють нам, що їм вдалося збити ще один транспортний літак ВПС України".

Як інший приклад Вуї а Цой навела той факт, що фотограф, який перебував у цьому районі, описав у відеоінтерв'ю World Press те, як йому подзвонив прессекретар сепаратистів після аварії MH17, який сказав йому, що вони збили військовий літак, який належить Україні. "Він отримав цей телефонний дзвінок до того, як стало відомо, який тип літака був збитий", - уточнила прокурор.

Продовжуючи доводити факт дезінформаційної кампанії, представник обвинувачення констатувала, що, "коли протягом наступних годин стало зрозуміло, що ціллю є не військовий літак, а цивільний рейс MH17, кампанія з дезінформації почалася негайно".

"Проросійські телеканали змінили свої репортажі. LifeNews, наприклад, повідомили, що MH17 був збитий ракетною системою S-300, що належить українським збройним силам. Трохи менш ніж через півгодини ця версія була замінена повідомленням про те, що "боїнг" був збитий українським винищувачем, який потім був збитий "народною армією", - продовжила Вуї а Цой.

Вона також нагадала про те, що кілька днів потому Міністерство оборони РФ затвердило цю лінію на пресконференції 21 липня 2014 року.

"Під час цієї пресконференції міністерство запропонувало два сценарії, заявивши, з одного боку, що MH17, можливо, був збитий українським винищувачем; і, з іншого боку, вказуючи на українську систему "Бук". Відтоді обидва сценарії підтримували, зокрема, міністерство оборони, виробник "Бука" "Алмаз Антей", російські органи карного розшуку, заступник генерального прокурора, міністр закордонних справ і представник міністерства закордонних справ. До середини 2015 року атака українського винищувача була головним сценарієм", - нагадала вона.

Вуї а Цой також вказала, що у вересні 2016 року сценарій українського винищувача відійшов на другий план. "Це дата, коли було оголошено, що на радіолокаційних зображеннях не було літака-винищувача. Відтоді українська ракета "Бук" стала головним сценарієм. Тієї самої лінії дотримувався заступник генерального прокурора Росії на початку 2019 року. Він також вказав на докази того, що це українська ракета. До цього дня російська влада ніколи не займала певної позиції щодо того, що саме вони думають про події 17 липня 2014 року", - зазначила прокурор.

Нагадаємо, катастрофа літака Boeing-777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що здійснював рейс МН17 за маршрутом Амстердам - Куала-Лумпур, сталася 17 липня 2014 року в Донецькій області. В результаті трагедії загинули всі 298 осіб, що перебували на борту. Пасажирами рейсу були громадяни 10 країн, більшість загиблих (196 осіб) - громадяни Нідерландів.

Країни Заходу і Україна вважають, що літак збили проросійські сепаратисти. Міжнародна комісія з розслідування аварії дійшла висновку, що літак був знищений боєголовкою 9Н314М (ракета 9М38М1 установки "Бук").

9 березня в Нідерландах розпочався суд над першими підозрюваними у справі.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram