Споживча активність жителів Росії впала до історичного мінімуму. Індекс споживчої довіри Nielsen у першому кварталі 2016 року сягнув найнижчих значень за всю історію спостережень і склав 63 пункти.
Про це пише газета "Коммерсантъ".
Загальна кількість росіян, які прагнуть заощаджувати, в першому кварталі 2016 року склала 76%, 55% опитаних готові відмовитися від витрат на розваги. 61% респондентів відмовляється від придбання нового одягу, 45% росіян відклали купівлю електроніки. 52% переходять на дешевші продукти.
"Виснаження - так одним словом можна охарактеризувати стан російських споживачів сьогодні", - сказала в бесіді з агентством директор з питань роботи з глобальними клієнтами "Nielsen Россия" Марина Лапенкова.
За її словами, росіяни також не йдуть у літні відпустки - інтерес до літнього відпочинку за кордоном упав на 3%, а до відпочинку всередині країни - на 16%.
За даними Nielsen, від початку 2015 року зросла частка респондентів, які очікують "не дуже хороших" або "поганих" перспектив працевлаштування протягом найближчого року. До 69% зросла кількість росіян, які вірять у "погане" становище в майбутньому. 88% опитаних назвали стан економіки "кризовим".
Нагадаємо, раніше у квітні Центробанк РФ попередив про ризик вічної стагнації російської економіки.