ГоловнаСпорт

Ферстаппен посварився з Расселом, але приїхав першим: підсумки Гран-прі Катару Формули-1

Провал Норріса, суперечка Ферстаппена й Рассела, запекла боротьба за чемпіонство в Кубку конструкторів. Як минув етап Формули-1 у Катарі — на LB.ua.

Ферстаппен посварився з Расселом, але приїхав першим: підсумки Гран-прі Катару Формули-1
Макс Ферстаппен після гонки
Фото: EPA/UPG

Конфлікт Ферстаппена і Рассела

Ще до початку основного старту Гран-прі Катару пілоти зуміли підігріти інтерес до цієї гонки. Макс Ферстаппен, який на минулому етапі оформив четверту перемогу в сезоні Формули-1, фінішував першим у кваліфікації та вирвав позицію поул у пілота Mercedes Джорджа Рассела на 0,055 секунди.

Здавалося, уже все вирішено. Макс стартуватиме першим в основній гонці, аж раптом Джордж Рассел заявив, що нідерландець нечесно відібрав у нього перемогу у кваліфікації: нібито у третьому сегменті їхав повільно, через що британець, який готувався до фінальної спроби, мусив уникати контакту. Рассел зачепив гравій, той, на його думку, пошкодив днище боліда — і саме це завадило йому виграти кваліфікацію.

Нідерландець Макс Ферстаппен під час Гран-прі Катару
Фото: EPA/UPG
Нідерландець Макс Ферстаппен під час Гран-прі Катару

Аби розібратись у ситуації, Ферстаппена навіть викликали до стюардів. У підсумку пілота Red Bull оштрафували — позбавили поулу.

«Я не міг повірити, що отримав штраф. Але в якомусь сенсі вже нічому не дивуюся у світі, в якому живу. Я не в захваті від цього, але в той чи інший момент потрібно просто перегорнути сторінку. Насправді просто намагався бути ввічливим, тож, можливо, мені не варто бути таким. Я не хотів підставляти нікого, хто готувався до швидкого кола. І, роблячи це, поводячись ввічливо, ти, по суті, отримуєш штраф. І це те, що я намагався пояснити, але мені здавалося, що я розмовляю зі стіною.

Коли сидів у кімнаті стюардів, дуже здивувало те, що відбувалося. Чесно кажучи, я дуже розчарований, тому що, думаю, всі ми тут дуже поважаємо один одного. За своє життя й кар'єру я був у цій кімнаті багато разів з людьми, з якими брав участь у перегонах, і ніколи не бачив, щоб хтось так сильно намагався когось підставити. Я втратив будь-яку повагу до нього (Рассела)», — сказав Макс після того, як отримав штраф. 

Аварія на старті

Хай там як, Ферстаппен узяв своє: уже на першому повороті основної гонки нідерландець обігнав не тільки Джорджа Рассела, а й Ландо Норріса, захопивши лідерство в перегонах. Однак довго ганятися не довелося — Франко Колапінто із Williams й Естебан Окон з Alpine зіштовхнулися з Ніко Гюлькенбергом з Haas, тож уже на першому колі на трасі з’явився автомобіль безпеки.

Формула-1. Гран-прі Катару
Фото: EPA/UPG
Формула-1. Гран-прі Катару

Проблеми Mercedes

Це не єдиний раз, коли автомобіль безпеки з’являвся на трасі. Посеред гонки Гемілтон і Рассел поскаржилися на боліди: мовляв, надзвичайно складно керувати. На 34-му колі Льюїс проколов колесо. Цікаво, що зробив він це синхронно з пілотом Ferrari Карлосом Сайнсом. Саме тоді на трасі знову з’явилася машина безпеки.

Макс Ферстаппен слідує за автомобілем безпеки
Фото: EPA/UPG
Макс Ферстаппен слідує за автомобілем безпеки

На цьому пригоди Mercedes не закінчились: Гемілтон отримав +5 секунд штрафу за фальстарт і зумів фінішувати лише на 12-й позиції (стартував шостим. — LB.ua). Куди кращі справи в його партнера по команді. Расселу вдалося фінішувати в зоні очок — четверта позиція. Водночас зауважимо, що розпочинав він гонку першим. Можливо, це карма після конфлікту з Ферстаппеном?

Дуель Ферстаппена і Норріса

Упродовж гонки ці двоє намагалися вирішити, хто ж здобуде перемогу. Як не дивно, на ситуацію вплинув… штраф: Ландо Норріс отримав 10-секундний за те, що не пригальмував після появи жовтого прапора.

Ландо Норріс із McLaren під час гонки
Фото: EPA/UPG
Ландо Норріс із McLaren під час гонки

Цікаво, що у трансляцію потрапив момент, коли Ферстаппен вказав команді, що Норріс порушив правила. У підсумку все відбулося за планом Макса, адже штраф відкинув Норріса від трійки лідерів. За підсумками змагань він фінішував десятим, а от Ферстаппен без проблем святкував першу перемогу в статусі чотириразового чемпіона Формули-1. Друге місце посів Шарль Леклер — відстав від лідера на шість секунд, третім приїхав Піастрі. 

Варто також відзначити китайського пілота Чжоу Гуанью, який сенсаційно став восьмим і заробив дебютні очки в сезоні для Kick Sauber.

Кубок конструкторів 

Якщо в особистому заліку Формули-1 уже все вирішено, то в Кубку конструкторів інтрига залишилася. Переможця визначать за підсумками останньої гонки сезону. 

Після передостаннього етапу Формули-1 у заліку Кубку конструкторів лідирує McLaren з 640 очками. Ferrari теж зберігає шанси на корону.

Залік Кубку конструкторів після Гран-прі Катару (п’ятірка кращих):

  1. McLaren — 640
  2. Ferrari — 619
  3. Red Bull — 581
  4. Mercedes — 446
  5. Aston Martin — 92

Уже за тиждень, 8 грудня, в Абу-Дабі відбудеться останнє Гран-прі сезону. 

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram