На рахунки виборчих фондів партій, які беруть участь у позачергових парламентських виборах, станом на 10 липня надійшло 622,2 млн грн. Про це свідчить аналіз проміжних фінансових звітів політсил, що надійшли в ЦВК, проведений рухом "Чесно".
95,5% коштів надійшло до виборчих фондів з рахунків самих партій, 2,7% склали внески приватних осіб і 1,8% - внески юридичних осіб.
Найбільше коштів надійшло до виборчого фонду Радикальної партії Олега Ляшка - 98,2 млн грн. Далі йдуть "Слуга народу" - 97,5 млн грн, "Голос" - 78,1 млн грн, "Українська стратегія Гройсмана" - 72,2 млн грн, "Опозиційний блок" - 69 млн грн, "Європейська Солідарність" - 47,3 млн грн, "Опозиційна платформа - За життя" - 39 млн грн, "Батьківщина" - 35 млн грн, "Громадянська позиція" - 21 млн грн, "Сила і честь" - 19,1 млн грн, "Самопоміч" - 15, 5 млн грн, "Свобода" - 10,9 млн грн, "Аграрна партія" - 6,7 млн грн.
Решта партій, що беруть участь у виборах, акумулювали в фондах менш ніж 5 млн грн.
Згідно з партійними фінзвітами, політсили витратили 559,6 млн грн, з яких 76,4% пішли на телевізійну рекламу, 13,8% - на зовнішню рекламу, 3,3% - друковану продукцію, 2,7% - рекламу на радіо, 1% - рекламу в друкованих ЗМІ, 2,8% - інші потреби.
Лідером за видатками стала партія "Слуга народу" - 96,9 млн грн, витрати партії перевищили розмір виборчого фонду майже на 500 тис. гривень. На другому місці за витратами - Радикальна партія - 73 млн грн, "Голос" - 71,6 млн грн і "Українська стратегія" - 61,2 млн грн.
У "Чесно" відзначили, що проміжний звіт показує фінансову діяльність політсил з початку виборчої кампанії і до 10 липня включно.
Нагадаємо, вибори до Верховної Ради відбудуться уже 21 липня. Відсьогодні заборонено публікувати рейтинги політичних сил, завтра - за день до виборів - заборонена будь-яка політична реклама.