Між керівництвом «Укрзалізниці» і представниками промисловості окреслився конструктивний діалог з питання індексації вантажних тарифів на залізничні перевезення. Про це в інтерв'ю за підсумками зустрічі в Американській торговій палаті заявив в.о. голови ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Завгородній.
«Діалог, який ми провели з бізнесом, я оцінюю позитивно. Ми, транспортники, прекрасно розуміємо, що сьогодні українська промисловість переживає непрості часи. Ціни на світових ринках знижуються, і це об'єктивна реальність. У цих умовах ми маємо підтримати вітчизняного виробника, допомогти йому витримати конкуренцію на світових ринках. «Укрзалізниця» тут займає державницьку позицію, ми не відгороджуємося від проблем національної економіки. Разом з тим, і вантажовідправники мусять усвідомлювати, що залізниця є соціально значущим суб'єктом економіки. Крім вантажних перевезень ми забезпечуємо і перевезення пасажирів. Ми змушені дотувати ці перевезення. Змушені нести це навантаження, вкладаючи чималі кошти в цю сферу, оскільки тут дуже важливо гарантувати безпеку перевезень. Безпека пасажирів - це наш пріоритет, і тут ми не можемо відступити від наших принципів», - повідомив голова «Укрзалізниці».
На думку Завгороднього, «сторони почули одна одну».
«Укрзалізниця» трансформується у відкриту, публічну структуру. Ми відкрили нашим основним клієнтам і партнерам Усі дані нашого фінансового плану на 2016 рік. Ми відкриті до обговорення, готові разом аналізувати кожну цифру. Або готові пояснювати, де скорочення витрат призведе до підвищення ризиків, пов'язаних з безпекою перевезень», - зазначив він.
За словами голови «Укрзалізниці», компромісного рішення з питання тарифів мусять досягнути вже найближчим часом.
«Є розуміння, що переговори необхідно максимально прискорити. Що довше затягується ухвалення фінансового плану «Укрзалізниці», то важчі негативні наслідки. Не фінансуються капітальні вкладення, ми менше вкладаємо в розвиток інфраструктури і тяги. Але проблеми, які почне відчувати залізниця, завтра відіб'ються і на вантажовідправниках. У цьому сенсі ми всі в одному човні», - підкреслив Завгородній.
Нагадаємо, 22 січня 2016 року Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу про підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 15%. Представники основних вантажовідправників висловилися проти такого різкого підвищення, заявивши, що це спричинить за собою цілу низку негативних наслідків для української економіки. Під час громадських слухань під егідою Державної регуляторної служби було досягнуто домовленості про створення робочої групи, яка б провела аналіз наслідків підвищення тарифів і запропонувала компромісний варіант індексації вартості перевезень.