Підприємство "Київтранспарксервіс", яке може перераховувати 200-300 мільйонів гривень до міського бюджету, за підсумками шести місяців цього року отримало дохід усього 24,4 млн грн і показало збиток у 1,5 мільйона.
Як повідомляє еizvestia.com, громадська організація "Публічний аудит" провела аналіз діяльності КП "Київтранспарксервіс", яке проливає світло на причини нещодавнього звільнення його директора.
Серед причин незадовільного фінансового стану підприємства - як корупційна складова діяльності керівництва підприємства, так і елементарна безгосподарність і безконтрольність. Основний заробіток "Київтранспарксервісу" полягає в наданні майданчиків під платну денну парковку та експлуатації фіксованих місць для нічного паркування. Просте математичне ділення заробленої за півроку суми на кількість днів і вартість паркомісця дало гнітючий результат: за добу в Києві паркуванням користуються всього-на-всього 17 тисяч водіїв. Тоді як, за даними столичного УДАІ, тільки зареєстрованих автомобілів понад мільйон, ще приблизно 300 тисяч щодня прибуває з інших регіонів.
Як виявилося, в Києві офіційно існує два розпорядження Київради, виданих з інтервалом у півроку (від 30.12.2010 №573/5385 та від 23.06.2011 №242/5629) про закріплення за "Київтранспарксервісом" спершу 90 тис. машиномісць, а потім - лише 17 тисяч. Ці останні і входять у фінансову і податкову звітність підприємства, а решта 70 тисяч функціонують, але не на користь бюджету.
Тому щоденний збиток підприємства обчислюється приблизно у 770 тис. грн. Це близько 281 млн грн на рік, що майже у 10 разів перевищує задекларовані доходи (підсумок роботи в минулому 2013 році - дохід у 65,5 млн грн). Усунути це протиріччя не складно, проте керівництво "Київтранспарксервісу" так і не змогло цього зробити ще з 2011 року.
Не краща ситуація і з інвестуванням в сучасні паркінги. Наприклад, переможцем конкурсу із залучення інвестора до будівництва паркінгу на вул. Академіка Палладіна, 23 вибрали ТОВ "Паркінг-Київ". Орієнтовна вартість будівництва, як зазначено в техніко-економічній документації, складає 3,9 млн грн. Заплановані 500 машиномісць за умови вартості паркування у 15 грн в день для 1 авто принесуть інвестору приблизно 7,5 тис. грн за день. За рік сума зросте до 2,7 млн грн, а за весь час дії угоди (5 років) інвестор отримає 13 млн 687 тис. грн. Це майже у 3,5 рази більше, ніж вкладені кошти, тобто прибутковість проекту понад 200%. Ці кошти міг би мати "Київтранспарксервіс".
Більш того, в столиці працює десь 115 нелегальних майданчиків на 11700 машиномісць. І тут підприємство щодня втрачає ще півтори сотні тисяч гривень, а могло б отримувати ще близько 61 млн грн на рік.
ГО "Публічний аудит" дійшло висновку, що комунальне підприємство могло б бути успішним і прибутковим, мати можливість розвиватися, в т.ч. оснащувати парковки сучасним обладнанням, наприклад, камерами відеоспостереження і електронними лічильниками машин на в'їзді, що дозволить виключити людський фактор і направити весь виторг в касу підприємства. Однак на сьогодні повз міськбюджет за день проходить в цілому понад мільйон гривень.