Російська мережа кав'ярень "Шоколадница" може придбати свого основного конкурента - мережу "Кофе Хауз".
Про заплановане поглинання повідомляє "Коммерсантъ" із посиланням на свої джерела. Угоду ще не закрито, але вона на високій стадії готовності. Її вартість невідома.
"Кофе Хауз" належить російському підприємцеві Тимуру Хайрутдінову і декільком російським банкірам. "Шоколадница" контрольована бізнесменом Олександром Колобовим.
"Кофе Хауз" і "Шоколадница" - найбільші в Москві мережі кав'ярень, які відкрилися з різницею в рік - у 1999 і 2000 роках відповідно. Зараз за кількістю точок лідирує "Шоколадница": 420 точок, із них понад 230 - у Москві, 100 - у регіонах і 90 франчайзингові. "Кофе Хауз" має 226 власних кав'ярень по всій Росії. Частку мережі "Шоколадница" на московському ринку кав'ярень (включно з областю) оцінюють у 15%, у Санкт-Петербурзі - в 3%, частка "Кофе Хауз" - 5% і 8% відповідно.
Якщо угода відбудеться, оборот мережі "Шоколадница" може збільшитися в півтора разу, перевищивши $450 млн, а в розпорядженні об'єднаної компанії опиняться майже 650 кав'ярень, при тому що найближчі конкуренти: Coffeeshop, Starbucks і "Кофеин" - мають лише 190 на трьох.
Обидві мережі представлені в Україні. Під брендом "Шоколадница" працюють 18 кав'ярень, під брендом "Кофе Хауз" - понад три десятки.