ГоловнаКиїв

КМДА: основним джерелом будівництва метро на Виноградар стануть кредитні кошти

Київська влада має домовленості, за якими після старту робіт будуть підписані угоди для повноцінного фінансування проєкту.

КМДА: основним джерелом будівництва метро на Виноградар стануть кредитні кошти
Будівництво метро на Виноградар (архівне фото)
Фото: Олексій Самсонов

Столична влада передбачила в бюджеті на 2025 рік гроші на будівництво метро на Виноградар.

Про це повідомив перший заступником голови КМДА Микола Поворозник, передає “Вечірній Київ”.

“Ми розуміємо, що такий масштабний проєкт, як будівництво метро, не можна фінансувати частково, фінансування має бути безперервним аж до запуску потягів. Зараз ми працюємо над залученням і бюджетних, і позабюджетних ресурсів. Основним джерелом стануть кредитні кошти, щоб забезпечити будівництво до кінця без затримок”, - зазначив Поворозник.

Заступник голови КМДА запевнив, що київська влада має домовленості, за якими після старту робіт будуть підписані угоди для повноцінного фінансування проєкту.

Метро на Виноградар

  • У травні цього року Київський метрополітен оголосив новий тендер на будівництво метро до Виноградара.

  • Сполучення із цим житловим масивом Київ планував почати будувати наприкінці 2017 року, і якби так відбулося, то наприкінці 2020 місто отримало б дві нові станції. Вартість будівництва тоді оцінювали в понад 11 млрд гривень, а тривати воно мало близько дев'яти років. 

  • У січні 2018 місто оголосило тендер на дві станції в бік Виноградаря, звести які хотіли протягом трьох років. Участь у ньому хотіли взяти три компанії, допустили до конкурсу дві, але зрештою його скасували, бо лише один претендент подав документи без порушень. Тендер перезапустили, і на ньому переміг "Київметробуд". Компанія запропонувала вартість побудови двох станцій на 12 млн гривень менше очікуваної. 

  • 20 листопада того ж року мер міста Віталій Кличко оголосив про початок будівництва. У березні наступного мер вважав, що дві станції відкриють вже в 2021. Того ж року побудували перший тунель, а "Київметробуд" достроково змінив наглядову раду через повільне просування ходу робіт. 

  • У січні 2020 в компанії повідомили, що будівництво метро на Виноградар катастрофічно відстає від графіка і затримується щонайменше на рік. Тоді ж суд арештував рахунки "Київметробуд" через розтрату коштів на будівництві метро на Виноградар. З'ясувалося, що посадовці "Київметробуд" відмивали відсотки з понад мільярда виділеного бюджету на будівництво Сирецько-Печерської лінії метрополітену. Вони отримали 95% авансу на будівництво і частину цієї суми поклали на депозит у банк – це 1,7 млрд. 

  • У серпні 2020 Кличко говорив, що на графік будівництва метро вплинув карантин – іноземні фахівці не могли приїхати до Києва. Він говорив, що перші станції мають відкрити в грудні 2021. Однак в грудні 2021 "Київметробуд" звернувся до суду з проханням відтермінувати термін завершення робіт на травень 2023.

  • У результаті станції метро не відкрили досі, а в грудні 2023 метрополітен розірвав із підрядником договір. Київметробуд має повернути 4 млрд гривень авансу. 

  • У квітні суд стягнув з підрядника 139 млн гривень – це відсоток, зароблений на депозиті.

  • У серпні 2024 Київський метрополітен уклав договір на продовження робіт із будівництва. Переможцем тендеру стало ТОВ "Група компаній "Автострада". строк виконання будівельних робіт складає 30 місяців, а їхня вартість становить 13 785 000 000,00 грн.

  • У вересні Держаудитслужба повідомила, що відновлення будівництва метро на Виноградар у Києві обійдеться бюджету на 8 млрд гривень дорожче, ніж планувалося. 

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram