ГоловнаЕкономікаБізнес

Метзаводи попередили Яценюка про можливу зупинку галузі

Металурги попросили не підвищувати тарифів на перевезення.

Метзаводи попередили Яценюка про можливу зупинку галузі

Керівники 12 найбільших металургійних заводів і гірничо-збагачувальних комбінатів написали листа прем'єр-міністрові Арсенію Яценюку, в якому повідомили про загрозу зупинки галузі.

Про це пише "Обозреватель".

Причиною майбутнього колапсу промисловці називають рішення Міністерства інфраструктури з березня цього року підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення. Подорожчання доставки означає, що продукція підприємств ГМК стане неконкурентоспроможною на світових ринках. Уже зараз транспортні витрати українських виробників значно перевищують витрати конкурентів з Австралії, Бразилії й інших країн.

"Логістичні витрати австралійських виробників під час постачання в китайський порт Циндао на сьогодні становлять близько $9/тонну, бразильських - $12/тонну. Тоді як витрати виробників України - $22/тонну", - вказують у зверненні.

Низькі ціни на руду і значні витрати на транспортування призвели до того, що більшість вітчизняних експортерів сьогодні працюють на збиток.

"Підвищення тарифів призведе до скорочення виробництва підприємствами ГМК аж до повної їх зупинки. У залізорудній галузі офіційно працевлаштовано близько 50 тис. осіб, для яких ця робота часто є єдиним джерелом сімейних доходів", - зазначено у зверненні.

В умовах падіння цін на залізну руду інші країни підтримують своїх виробників. Держави знижують тарифи на перевезення, щоб знизити собівартість продукції і зберегти національного виробника. Російський монополіст РЗ отримав право збільшити розмір знижки з 12,8% до 25% для залучення клієнтів. Українські чиновники діють цілком навпаки, збираючись підвищити тарифи на 15%.

Промисловці звертають увагу прем'єра, що для підняття залізничних тарифів немає реального економічного обґрунтування. Приміром, витрати на придбання дизельного палива - одна з основних статей витрат "Укрзалізниці" - істотно скоротилися. Якщо в першому кварталі 2015 року ціна тонни дизеля становила 16,5 тис. грн, то сьогодні його можна купити за 11,3 тис. грн (без ПДВ). Крім того, частину доходів "Укрзалізниця" отримує у валюті, що дозволяє компенсувати зростання багатьох статей витрат держкомпанії без підвищення тарифів.

Намагаючись уникнути об'єктивного аналізу необхідності підвищити тарифи, "Укрзалізниця" не розкриває показників своєї діяльності, не надає аналізу витрат ні за статтями, ні за видами діяльності. Однак судячи із заяви керівництва "Укрзалізниці", а також представників Кабміну, держкомпанія закінчила рік практично без збитків - нинішній рівень тарифів дозволяє залізниці накопичувати кошти у фондах капітальних інвестицій. Тим часом сумарний збиток основних вантажовідправників вимірюють десятками млрд грн.

Металурги закликають прем'єра запровадити мораторій на підвищення вантажних залізничних тарифів до стабілізації ситуації на зовнішніх ринках металу і залізорудної сировини. В іншому разі економіку України очікують "вкрай негативні наслідки". Доведеться забути про підтримку обсягів промислового виробництва та створення передумов для запланованого у 2016 році зростання економіки.

Лист підписали директори "Азовсталі", Маріупольського меткомбінату, "Запоріжсталі", Євраз - ДМЗ ім. Петровського, Дніпровського меткомбінату, Південного, Північного, Інгулецького і Центрального ГЗК, Криворізького залізорудного комбінату, "Євраз Сухої Балки" і Запорізького залізорудного комбінату.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram