Тестовий рейс нового контейнерного потяга, запущений 15 січня за маршрутом Україна - Грузія - Азербайджан - Казахстан - Китай (через Каспійське і Чорне моря), дістався до кордону Китаю на 16-й день шляху - вранці 31 січня.
"31 грудня о 7:12 за місцевим часом потяг розформували на станції Достик Казахської залізниці. Це кінцева точка маршруту потяга за новим Шовковим шляхом. Надалі вантажі відправлять у великі промислові міста КНР (Чженжоу, Чунцин, Лянюнгань)", - повідомляється на сайті Міністерства інфраструктури України.
Україна 15 січня запустила демонстраційний рейс контейнерного потягу за цим маршрутом - так званим новим Шовковим шляхом.
Спочатку рейс мав знаходитися в дорозі 10-12 днів, повідомляв міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.
Оновлення. Згодом Мінінфраструктури пояснило затримки в маршруті поїзда.
"В цілому тривалість маршруту становила 15,5 доби замість 11-12 анонсованих раніше. Затримки виникли в Чорному морі і на території Казахстану. Так, тривалість руху збільшилася через затримку порома на Чорному морі, спричинену штормом, і простій на станції Жана-Арка через неузгодженість дій із виплатою казахській стороні", - сказано в повідомленні міністерства.
Втім, Мінінфраструктури вважає такі зміни у графіку під час тестового рейсу нормальним явищем.
"Його призначення полягає саме у спільному відпрацюванні маршруту операторами потяга в кожній з країн-учасниць. Деморейс допоміг виявити можливі "вузькі місця" і зрозуміти, як уникати їх у майбутньому. Це стане основною для вдосконалення логістики перевезень після запуску потяга новим Шовковим шляхом на регулярній основі", - додали там.
Зараз потяг перебуває на станції Достик. Наступним етапом буде його навантаження товарами для перевезення у зворотному напрямку.
Цей маршрут є новим напрямком "Шовкового шляху" і альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки у східному напрямку в обхід території Росії. Він включає поромні переправи Чорного і Каспійського морів (Іллічівськ - Батумі і Алят - Актау-Порт) і покликаний стати конкурентним порівняно з традиційним сухопутним маршрутом.