ГоловнаБлогиБлог Іллі Сагайдака

«Маршруткам» не місце в Києві або який громадський транспорт обирає громада?

Соціологічне опитування, проведене Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення ТОВ “А+С Україна”, що належить до групи компаній A+S, в рамках створення транспортної моделі міста Києва, дозволяє виявити оцінки сприйняття містянами якості поїздок на транспорті. Це, в свою чергу, дозволяє оцінити так зване сприйняття часу поїздки. Як ми знаємо, нерідко містяни обирають той чи інший вид транспорту не з міркувань мінімізації витрат часу на поїздку та її вартості, а й за іншими значно суб’єктивнішими критеріями: комфорт, передбачуваність часу відправлення та прибуття, наявність місць для сидіння, наповненість, наявність.

Фото: Макс Левин

Соцопитування, яке місто провело спільно з спеціалістами компанії A+S, мало 2 типи запитань по оцінці якості поїздки. Перша група питань є зваженою, тобто спочатку респондент вказує своє ставлення до критеріїв оцінки, ранжуючи їх від 1 до 5. Друга група вагів не має.

Таким чином, було отримано два типи ранжування видів транспорту: за зваженими показниками та за всіма показниками (які вираховуються як просте середнє незважених критеріїв та середньозважене по зваженим критеріям).

Результати аналізу оцінок транспорту показують, що на першому місці стоять ті типи переміщень, які є індивідуальними, і не потребують узгодження із зовнішніми факторами. Такими видами транспорту є автомобіль та пішохідні переміщення.

Висока позиція безкоштовних автобусів в рейтингу потребує додаткового дослідження, але вона може бути спричинена тим, що це спеціальні рейси великих торгових центрів, відповідно, стан рухомого складу там краще, а рівень завантаженості відчутно нижче.

Громадський транспорт в рейтингу опинився практично поруч, і очікувано, з цього списку, лідирує метро. Цікаво, що не зважаючи на низьку ефективність роботи міської електрички, її рейтинг є найвищим після метро. Можна припустити, що через не дуже зручний графік та низьку доступність міської електрички, нею користуються лише ті люди, яким це справді зручніше за всі інші види транспорту.

А ось маршрутні таксі опинилися останніми в рейтингу серед громадського транспорту. І зрозуміло чому, адже це спричинено поганим станом рухомого складу, відсутністю комфорту для пасажирів, перевантаженістю маршрутних таксі та багато чим іншим, з чим стикається громада кожного дня, користуючись саме цим видом транспорту. На багатьох маршрутах пасажиропотік в пікові години перевищує провізну здатність маршруту з рухомим складом малого класу, а це, в свою чергу, призводить то тисняви в автобусах та до того, що частина пасажирів мають ускладнений доступ до деяких маршрутів.

Тому, виникає питання: «А чи потрібен місту такий вид транспорту?». Адже він викликає суцільні незручності у громади, їхні послуги неякісні, частіше за всього в салонах маршруток брудно, а водії ведуть себе не належним чином з пасажирам. Але ми даємо шанс на виправлення. Якщо приватні перевізники готові замінити транспорт на якісні, 12-метрові автобуси, які будуть відповідати всім вимогам для комфортного перевезення пасажирів, сучасним вимогам надання сервісу, відповідати графіку та частоті перевезень, то міська влада піде на зустріч, але ніяк інакше. Громадський транспорт має змінити своє обличчя, а це точно не обличчя розваленою маршрутки з хамовитим водієм. В цивілізованому світі не місце сьогоденним маршруткам! І дане соціологічне дослідження ще раз це підтверджує.

Ілля Сагайдак Ілля Сагайдак , Заступник голови Київської міської державної адміністрації, Депутат Київської міської ради VІІІ скликання
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram