Україна не зможе найближчим часом почати виробництво ракет для систем ППО, які вона зараз використовує. Йдеться про Patriot, NASAMS, SAMPT/T і HAWK.
Країна не має ліцензій на відповідне виробництво. Вона зверталася до партнерів, але вони не готові давати ліцензії, повідомив президент Володимир Зеленський під час спілкування з журналістами 20 грудня.
Другий варіант – купувати ці ракети. Він можливий, але деякі подекуди партнери почали “притримувати” ракети ППО.
“І ті повні обсяги, які нам потрібні, ми не можемо отримати. Чому? В принципі, це передбачалося, що Росія буде атакувати і залякувати Європу. І це для того, я ділився тоді думками своїми з журналістами, що в мене відчуття, що одна з причин – це не тільки перевірка ППО європейської, а щоб перед зимою притримували наші партнери ППО для України. Тобто не передавали, притримували для себе”, – сказав він.
Водночас деякі обсяги постачань продовжуються, і президент за це вдячний.
Складно з ракетами PAC-3 для Patriot, бо їх на рік виготовляють лише 50-60. Україна просила ліцензії на виробництво, але рішення поки немає.
- 18 грудня президент повідомив, що до деяких систем ППО вже є дефіцит ракет. Україна розраховує, що партнери нададуть їй або ракети, або ліцензії на їх виготовлення, або ж кошти на придбання.
Російські атаки на Європу
10 вересня Росія спрямувала на Польщу два десятки дронів без бойових частин. Це стало першим випадком масованої атаки дронами на якусь іншу європейську країну, крім України.
З того дня почався відлік численних дронових інцидентів, що охоплюють усе ширшу європейську територію. Уже через три дні, 13 вересня, одинокий російський дрон залетів до Румунії.
У Норвегії було вже декілька повідомлень про дрони.
З того дня почався відлік численних дронових інцидентів, що охоплюють усе ширшу європейську територію. Уже через три дні, 13 вересня, одинокий російський дрон залетів до Румунії.
У Норвегії було вже декілька повідомлень про дрони.
Станом на 30 вересня про «невідомі дрони» повідомляли також Литва, Латвія, Естонія, Данія, Німеччина, Франція. Літали вони переважно не будь-де, а над об’єктами інфраструктури, зокрема аеропортами.









