Умови навчального року будуть залежати від епідеміологічної ситуації, але міністерство освіти має намір повернутися до очного навчання школярів у новому навчальному році. Про це заявила Любомира Мандзій, в. о. міністра освіти та науки України, під час онлайн-круглого столу "Освіта після пандемії. Чи змінить карантин якість навчання в українських школах?", організованого Інститутом Горшеніна за підтримки інтернет-порталу LB.ua.
До початку липня міністерство освіти підготує методичні рекомендації щодо організації 2020–2021 навчального року, для того, щоби вчителі могли їх врахувати при підготовці до нового навчального року, зазначила в. о. міністра освіти.
“В нас є терміни навчального року визначені законом України про повну загальну середню освіту. Це не менше ста сімдесяти п'яти навчальних днів. Умови навчального року залежать від епідеміологічної ситуації. Але ми розуміємо, живого спілкування, емоції, очей вчителя або навіть усмішок або настороженості учня на коментарі учителя – цього бракуватиме, якщо ми виключно будемо використовувати навчання з використанням дистанційних форм. Ми точно повернемося до класів. Головне – щоби це дозволяла епідеміологічна ситуація”, – запевнила Любомира Мандзій.
Також вона зазначила, що розуміє складність виконання вимоги МОЗ про забезпечення дистанції в 1,2 метра між школярами в класах, якщо такі умови збережуться на початку нового навчального року. Зокрема, Галина Ракицька, вчителька київської початкової школи СЗШ № 258, наголосила під час онлайн-круглого столу, що дуже складно забезпечити ці вимоги при наповнюваності класів понад 30 дітей. “Ми повністю виконаємо ці умови під час проведення ЗНО, – запевнила в. о. Міністра освіти. – А що стосується навчання з першого вересня, то ми працюємо зараз із головним державним санітарним лікарем для того, щоби зробити умови якомога безпечнішими. Але розуміємо, що нових шкіл, щоби забезпечити таку дистанцію між учнями, ми за літо не добудуємо. Зменшення наповнюваності класів ми можемо досягти, якщо побудуємо мережу старшої профільної школи. У цьому випадку, з 2024 року, можливо буде 24 дитини в початкових класах”.
Любомира Мандзій також зазначила, що елементи технології дистанційного навчання будуть використовуватись в освітньому процесі наступного року. “Тому що вчителі справді їх опанували, зможуть поєднувати (з очним навчанням – ред.)”.
Для цього міністерство готує платформу для дистанційного навчання в Україні. “Для того, щоби ми були готові до нових викликів, бо ми не знаємо як розвиватиметься ситуація, ми працюємо зараз і фіналізуємо платформу для дистанційного навчання в Україні, оновлюємо підходи іі вимоги до дистанційного навчання та до навчання з використанням дистанційних технологій. Оце те що ми маємо зробити якомога швидше найближчим часом: запропонувати варіант рішення школі і вчителю, а вже право вчителя та школи – скористатися тим чи іншим рішенням. Але своє рішення держава має запропонувати”, – заявила в. о. міністра освіти.
Вона також зазначила, що в новому навчальному році вчителі матимуть перевірити, як учні засвоїли матеріал, який вони проходили під час карантину.
“Під час календарно-тематичного планування на 2020–2021 рік міністерство передбачає проведення так званого коригуючого навчання. Це той період часу, але він буде індивідуальним для кожної школи, для кожного класу, для кожного вчителя, ми передбачимо коригуюче навчання, для того щоби вчителі могли зрозуміти, діагностувати ситуацію з опанування матеріалу, який припав на період карантину, узагальнити матеріал, підсумувати й закріпити цей матеріал за попередній навчальний рік. Безперечно для цього вчителі використають інструменти, які для них будуть зручними. Ми не будемо вказувати, чи робити оцінювання, чи щось інше: це вже виключно вибір вчителем інструменту для діагностування ситуації опанування матеріалу, вивчення якого припало на період карантину”, – наголосила Любомира Мандзій.