ГоловнаСвіт

У грудні розпочнеться будівництво нового каналу між Тихим та Атлантичним океанами

Нікарагуанський канал стане альтернативою Панамському

Будівництво Нікарагуанського каналу між Тихим та Атлантичним океанами, який має стати альтернативою Панамському каналу, розпочнеться 22 грудня 2014 року.

Про це повідомляє агентство Рейтер з посиланням на комітет нагляду за проектом.

Маршрут каналу затвердили в липні 2014 року. Місяць. що залишився до початку робіт, піде на затвердження тактико-технічного обґрунтування проекту, повідомив член комітету з нагляду Телемако Талавера (Telemaco Talavera). Він не виключив, що експлуатація нового водного шляху розпочнеться вже у 2020 році.

Очікується, що будівництво триватиме близько п'яти років. Водна артерія стане альтернативою Панамському каналу, її прокладуть за 805 кілометрів на південний схід від нього. Будівництво коштуватиме інвесторам $50 млрд.

Майбутній канал має протяжність у 278 кілометрів, ширину від 230 до 520 метрів і глибину у 27,6 метрів. Це вдвічі більше, ніж аналогічні параметри Панамського каналу. Маршрут його конкурента пройде через озеро Нікарагуа, найбільше озеро Центральної Америки. З цією обставиною пов'язані заперечення противників будівництва, які побоюються, що з початком океанського судноплавства озеро втратить своє значення як джерело прісної води. Організатори будівництва заявляють, що провели необхідні днопоглиблювальні роботи на озері, при цьому відмовившись від використання в його водах вибухівки.

Втіленням проекту займається гонконгська компанія HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND Group).

Спроби пов'язати "напряму" два океани через Панамський перешийок вперше здійснили у 1879 році. Уже тоді шлях через територію Нікарагуа розглядався як реальна альтернатива.

Будівництво Панамського каналу почалося у 1904 році і його офіційне відкриття відбулося 12 червня 1920 року. Ідею будівництва Гранд-каналу, більш відомого як "Нікарагуанський канал", підтримав парламент цієї країни у червні 2012 року. Початок роботи нового міжокеанського шляху має значно розвантажити загальносвітовий трафік судів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram