Будівництво Нікарагуанського каналу між Тихим та Атлантичним океанами, який має стати альтернативою Панамському каналу, розпочнеться 22 грудня 2014 року.
Про це повідомляє агентство Рейтер з посиланням на комітет нагляду за проектом.
Маршрут каналу затвердили в липні 2014 року. Місяць. що залишився до початку робіт, піде на затвердження тактико-технічного обґрунтування проекту, повідомив член комітету з нагляду Телемако Талавера (Telemaco Talavera). Він не виключив, що експлуатація нового водного шляху розпочнеться вже у 2020 році.
Очікується, що будівництво триватиме близько п'яти років. Водна артерія стане альтернативою Панамському каналу, її прокладуть за 805 кілометрів на південний схід від нього. Будівництво коштуватиме інвесторам $50 млрд.
Майбутній канал має протяжність у 278 кілометрів, ширину від 230 до 520 метрів і глибину у 27,6 метрів. Це вдвічі більше, ніж аналогічні параметри Панамського каналу. Маршрут його конкурента пройде через озеро Нікарагуа, найбільше озеро Центральної Америки. З цією обставиною пов'язані заперечення противників будівництва, які побоюються, що з початком океанського судноплавства озеро втратить своє значення як джерело прісної води. Організатори будівництва заявляють, що провели необхідні днопоглиблювальні роботи на озері, при цьому відмовившись від використання в його водах вибухівки.
Втіленням проекту займається гонконгська компанія HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND Group).
Спроби пов'язати "напряму" два океани через Панамський перешийок вперше здійснили у 1879 році. Уже тоді шлях через територію Нікарагуа розглядався як реальна альтернатива.
Будівництво Панамського каналу почалося у 1904 році і його офіційне відкриття відбулося 12 червня 1920 року. Ідею будівництва Гранд-каналу, більш відомого як "Нікарагуанський канал", підтримав парламент цієї країни у червні 2012 року. Початок роботи нового міжокеанського шляху має значно розвантажити загальносвітовий трафік судів.