ГоловнаСуспільствоЖиття

​В Україні пройшов міжнародний Фестиваль ідей - рекордний за кількістю країн та учасників Актуально

​В Україні пройшов міжнародний Фестиваль ідей - рекордний за кількістю країн та учасників

Сучасний світ змінюється, і якщо твоя компанія не має соціальної місії, а працює тільки для отримання прибутку, вона просто втрачає життєву енергію, - заявив голова ради директорів групи компаній "Ефективні інвестиції" Ігор Ліскі під час панельної дискусії, присвяченої імпакт-підприємництву на Фестивалі ідей, який пройшов в Одесі. Загальною темою фестивалю цього року була "Україна в контексті глобальних трендів".

Ініціатор Фестивалю, співзасновник TIS і засновник Impact Hub Odessa Єгор Гребенніков коментує розвиток фестивалю: "У 2013 році ми робили перший Social Camp Ukraine (в 2017-му він трансформувався в Фестиваль ідей - ред.), який відвідали 300 учасників. Цього року їх близько 3000. У чому секрет? У тому, що з мейнстріму і купи інформації ми вибрали такий контент, де багато про колективні смисли і колективне виживання".

Головна мета таких зустрічей, за його словами, отримати живий контакт з трендовими людьми в різних галузях. Щоб вони могли запалити своїм прикладом і ідеями тих, хто хоче змінюватися і змінювати країну на краще.

За 3 дні роботи Фестивалю ідей було проведено 100 безкоштовних дискусій та лекцій, які одночасно проходили на 6 локаціях. "Ми запросили 130 крутих спікерів з 10 країн, які є експертам у своїй справі, щоб учасники могли надихнутися і відкрити для себе нові горизонти. Це люди, які робили суспільно корисні проєкти і є лідерами думок у своїх сферах", - поділився меценат.

Соціальне підприємництво та імпакт-інвестиції, традиційно, одні з основних тем обговорення. Саме за таким бізнесом майбутнє людства, наголошували спікери. Адже те, куди ти вкладаєш гроші сьогодні, визначає те, як ти будеш жити завтра. А підтримувати проєкти, які допомагають вирішувати соціальні проблеми або роблять планету чистішою, можуть і повинні всі громадяни, для цього повинні бути створені відповідні механізми.

"У мене є мрія, щоб в кожному українському банку будь-який громадянин міг купити акції проєктів і компаній, які мають великий суспільний вплив. Ось тоді ми будемо говорити про те, що імпакт-інвестинг відбувся в нашій країні", - наголосив Єгор Гребенніков.

"Наше основне завдання - повернути суспільство з позицій патерналізму. Тому що багато хто думає, що хтось повинен прийти і зробити для них все. Потрібно переходити на позицію активності - давайте подумаємо, що ми можемо зробити своїми руками. Подивимося навколо, з ким можна об'єднати зусилля і починаємо рухатися від меншого до більшого за спіраллю", - заявив Юрій Філюк, керівник проєкту "Promprylad.Renovation".

Спікери зазначили, що час підприємництва за принципом "гроші не пахнуть" поступово йде в минуле, це вже світовий тренд. Вибираючи, на чому заробляти - створювати, наприклад, надприбуткове казино або вкладати гроші в проєкти, які рятують екологію - соціально відповідальний бізнес віддає перевагу "зеленим" проєктам.

Як розповів Ігор Ліскі, кілька років тому їхня фірма інвестувала 5 млн євро в підприємство, що виробляє картонні упаковки для яєць. "Мені говорили тоді - ти що, збожеволів? Та не будуть українці платити більше за упаковку, навіть на 2 копійки! А ми зараз виробляємо 30 млн картонних упаковок для яєць на місяць. Ці 30 млн упаковок замінили пластик. Коли ми заходили на цей ринок, було 4% яєць упаковано в картон, зараз близько 65%. А за 2-3 роки ми дійдемо до загальноєвропейських 95% в картоні. Як це поміряти? Я вважаю, що океани всього світу саме наша компанія позбавила від 300 млн пластикових упаковок на місяць. Тобто, як мінімум 10 кв. км океану ми очистили", - зазначив бізнесмен.

Саме такі приклади, на думку організаторів фестивалю, наочно демонструють, куди потрібно рухатися бізнесспільноті.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram