Україна і Грузія у вівторок підписали міжурядову угоду про організацію прямого залізничного сполучення через порти.
Як повідомляють на сайті Мінінфраструктури, це дуже важливий документ для розвитку залізничного маршруту в обхід Росії, який називають новим шовковим шляхом.
"Зараз вимоги ринку такі, що швидкість доставки вантажів має не менше значення, ніж ціна доставки. Все більше компаній готові нести додаткові витрати, щоб товар було доставлено не за два-три місяці, а за 9-15 днів. Ми цього року повинні довести швидкість проходження контейнерів із Китаю до західних кордонів України до 9-10 діб", - сказав міністр Володимир Омелян.
Зараз також тривають переговори про впровадження наскрізного тарифу і спрощення митних процедур.
"Сподіваюся, в цьому році ми зможемо завершити всі формальності і з наступного року перейти безпосередньо до поставок. Є велика зацікавленість з боку країн ЄС. Для України це не тільки економічний, а й політичний проект. Ми повинні бути незалежними від настроїв окремої країни. Ми повинні запустити процедуру таким чином, щоб вантаж доставляли вчасно і за будь-якої погоди: як політичної, так і економічної", - додав Омелян.
Нагадаємо, Україна 15 січня запустила демонстраційний рейс контейнерного потяга в складі 10 вагонів і 20 сорокафутових контейнерів так званим новим Шовковим шляхом: Україна - Грузія - Азербайджан - Казахстан - Китай (через Каспійське і Чорне моря). Він дістався до кордону Китаю на 16-й день шляху, вранці 31 січня. Від казахстансько-китайського кордону вантажі були відправлені у великі промислові міста КНР (Чженжоу, Чунцин, Лянюнгань).
Цей маршрут є новим напрямком "Шовкового шляху" і альтернативою, яка дозволить перенаправити вантажопотоки в східному напрямку в обхід території Росії. Він включає поромні переправи Чорного і Каспійських морів (Іллічівськ - Батумі і Алят - Актау-Порт) і покликаний стати конкурентним порівняно з традиційним сухопутним маршрутом.