Конституційний Суд дозволив Верховній Раді ухвалювати в цілому зміни до Конституції України на будь-якій наступній після першого читання сесії.
Про це йдеться в рішенні КС.
Нагадаємо, це рішення КС буде ключовим для процесу змін до Конституції в рамках мирного процесу на Донбасі. Один з пунктів Мінських угод передбачав проведення конституційної реформи в Україні з набуттям чинності до кінця 2015 року нової конституції, що передбачає як ключовий елемент децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, узгоджених із представниками цих районів), а також ухвалення постійного законодавства про особливий статус "ДНР" і "ЛНР".
31 серпня 2015 року проект змін до Конституції, розроблений на виконання цього зобов'язання, ухвалили в першому читанні.
Згідно з процедурою, прописаною в самій Конституції, підсумкове голосування 300 голосами мало відбутися на "наступній черговій сесії" парламенту, яка закінчилася наприкінці січня 2016 року. В іншому разі процес зміни Конституції повинен початися заново.
Однак в Адміністрації президента, щоб оминути цей дедлайн, організували подання 51 депутата Ради в Конституційний Суд із проханням роз'яснити поняття "наступна чергова сесія" в контексті змін до Основного закону. Автори звернення попросили КС розтлумачити, чи може поняття "наступна сесія" означатиме іншу, не обов'язково буквально наступну за хронологією сесію ВР. Фактично депутати попросили надати їм можливість проводити підсумкове голосування за реформу Конституції на четвертій сесії, яка триватиме з 2 лютого по 2 вересня цього року.
Паралельно, щоб не залежати від рішення Конституційного Суду, депутати прийняли поправки в регламент Верховної Ради, доповнивши його реченням такого змісту: "Якщо законопроект про внесення змін до Конституції України був попередньо затверджений Верховною Радою і не був розглянутий на наступній черговій сесії після попереднього затвердження, то такий законопроект розглядається Верховною Радою на наступній після неї черговій сесії".