ГоловнаЕкономікаБізнес

"Укрзалізниця" планує створити Раду вантажовідправників для організації прозорого діалогу з ринком

Компанія виконала всі зобов'язання зі свого боку щодо інвестицій у рухомий склад.

"Укрзалізниця" планує створити Раду вантажовідправників для організації прозорого діалогу з ринком
Фото: Александр Рудоманов

"Укрзалізниця" планує створити Раду вантажовідправників для організації прозорого діалогу з бізнесом, повідомив голова компанії Євген Кравцов журналістам у Києві в середу.

"Для себе наступним кроком ми бачимо створення такої собі "Ради вантажовідправників", в якій будуть представлені всі галузі, всі вантажовідправники, і ми зможемо на перманентному майданчику в регулярному режимі обговорювати всі проблеми, які маємо, і всі наші ініціативи, і всі потреби бізнесу. Це може бути асоціація, громадська організація, що завгодно. Ми впевнені, що це дієвий механізм", - сказав голова компанії.

Кравцов підкреслив, що "Укрзалізниця" хоче створити платформу для відвертого діалогу, зазначивши, що такі організації, як Європейська бізнес-асоціація і Американська торгова палата є, по суті, лобістськими організаціями, в першу чергу для бізнесу, і не підходять для запланованого компанією формату спілкування.

За словами Кравцова, майбутня Рада вантажовідправників повинна декларувати готовність компанії до відкритого діалогу з бізнесом, а також до певних компромісів.

Він також нагадав, що компанія зі свого боку, по суті, виконала всі зобов'язання щодо інвестицій у рухомий склад, узяті в 2017 році після попередньої індексації тарифів.

"Якщо говорити про вантажні перевезення, то сьогодні ми говоримо про 14,2% підвищення тарифів з 1 квітня, про що зараз триває обговорення. Далі ми готові до обговорення не механізму, а цифри, яка нам необхідна для реалізації програми капітальних інвестицій і на розвиток компанії. Механізми можуть бути абсолютно різними", - зазначив Кравцов.

Він навів приклад: якби "Укрзалізниці" вдалося досягти хоча б часткової компенсації збитковості пасажирських перевезень - це дозволило б додатково отримати близько 10 млрд грн, що більше, ніж компанія розраховує отримати від індексації вантажних тарифів на цей рік.

Кравцов також заявив, що він очікує, що 22 березня Державна регуляторна служба підтримає індексацію тарифів на залізничні вантажоперевезення на 14,2% з 1 квітня поточного року.

За словами голови "Укрзалізниці", до кінця року компанія планує отримати від автоіндексації тарифів близько 1,9 млрд грн додаткових доходів, а також близько 1 млрд грн від зближення класів залізничних вантажів.

"Ми категорично виступаємо за те, що позакласні вантажі повинні бути виключені як клас", - сказав Кравцов, додавши, що нині цей клас вантажів насамперед субсидує перевезення щебеню.

Надалі компанія планує також зближувати перший, другий і третій класи вантажів. Зокрема, це торкнеться передусім першого класу, як найбільшого, що працює зараз, на думку голови "Укрзалізниці", із знижувальним коефіцієнтом.

Як повідомляли, раніше оприлюднений фінплан "Укрзалізниці" на 2019 рік передбачав індексацію тарифів на перевезення пасажирів у межах України з 1 квітня на 12% і з 1 жовтня на 12%, а також індексацію тарифів на перевезення вантажів з підвищенням з 1 лютого на 16,5 %, при тому, що подальший крок індексації складе по 2,5% з 1 травня, з 1 серпня і з 1 листопада 2019 року. При цьому на сьогодні компанія очікує індексації вантажних тарифів на 14,2% з 1 квітня 2019 року.

В останній версії фінплану компанії дохід на 2019 рік заплановано в розмірі 112 млрд грн, чистий прибуток - 4,5 млрд грн, капітальні інвестиції - 18 млрд грн.

Компанія в 2019 році планує перевезти 331 млн тонн вантажів (зростання на 2,7% порівняно з 2018 роком) і 201 млн пасажирів (на 0,7% менше, ніж у 2018 році).

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram