Запропонована Мінінфраструктури автоматична індексація тарифів на вантажні перевезення АТ "Укрзалізниця" негативно позначиться на роботі вугільних підприємств, у яких збільшаться витрати на доставку вугілля. Про це на робочій нараді Державної регуляторної служби 15 березня заявив народний депутат Сергій Сажко.
"Те, що пропонується, - індексація тарифів - це підвищення тарифів на вантажоперевезення, в результаті чого буде зростання залізничного тарифу в 2019 році на індекс промислових цін 2018 го року (14,2%) і щоквартальне зростання 2,5%. Вугільна галузь, яка і так перебуває на межі виживання, не витримає додаткового зростання витрат через підвищення тарифів "Укрзалізниці". Підсумком стане зростання вартості перевезення вугілля на 20 грн/т", - зазначив Сергій Сажко.
За його словами, в результаті автоматичної індексації витрати на доставку палива на ТЕС зростуть на 1,2 млрд грн до кінця року.
Нагадаємо, під час наради Держрегуляторної служби з приводу запропонованої ініціативи "Укрзалізниці" щодо підвищення тарифів 15 березня було прийнято рішеннястворити робочу групу, щоб установити економічно обґрунтований тариф на вантажні перевезення АТ "Укрзалізниця".
Як раніше повідомляли, 1 лютого 2019 року на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України було оприлюднено проект внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. №1392, яким змінюються принципи держполітики в сфері регулювання тарифів на залізничні перевезення і вводиться автоматична індексація тарифів АТ "Укрзалізниця". Також було опубліковано проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації", яким передбачається зростання залізничного тарифу в 2019 році на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну автоматичну індексацію (2,5% щокварталу) в 2019 році. Керівники промислових асоціацій уже написали листа віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону, першому віце-прем'єру - міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну про те, що така ініціатива має ознаки зловживання монопольним становищем на ринку залізничних перевезень.